Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdFanny Lemmens Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
“Onderwijsonderzoek veronachtzaamt de rol van onderwijsopvattingen als een belangrijke factor voor het welslagen van ICT-integratie op school” J ohan van B raak U niversiteit van G ent
2
Klik om een stelling te maken ICT in de klas – Vluchtig – Vergankelijk – Trendgebonden Onderwijsopvattingen – Diepgeworteld – Hardnekkig – Moeilijk te meten
3
Onderwijsopvattingen Ontwikkelingsmodel –Open curriculum –Procesgericht –Leerlinggericht –Authentiek onderwijs
4
Onderwijsopvattingen Overdrachtsmodel –Technisch-rationeel –Voorgeprogrammeerd –Leraar als uitvoerder –Voorbereiding op ‘later’
5
Exploratie en confirmatie
6
Kenmerken van computergebruik in de klas Welke individuele kenmerken hangen samen met computergebruik in de klas Technische kenmerken: computerattituden, computerervaring en computergebruik Socio-demografische kenmerken: sekse en leeftijd Ontwikkelings- en overdrachtsgerichte opvattingen???
7
Invloed sekse, leeftijd en technische kenmerken
8
Invloed van onderwijsopvattingen
9
Invloed van alle variabelen
10
Zin en onzin van ICT Rekening houden met relatie tussen opvattingen en computergebruik Opvattingen zijn complex, hardnekkig, moeilijk te isoleren Hoever wil je gaan – en kun je gaan – als ingenieur van de ziel?
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.