Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdTobias Bos Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Hoofdstuk 5: Sportsponsoring en actiecommunicatie
2
Structuur hoofdstuk 5
3
SPORTSPONSORING EN VERKOOPPROMOTIE
Kenmerken technieken van verkooppromotie tijdelijk karakter gericht op verkoopverhoging op KT Bezorgen merk een ‘goedkoper’ imago zuinig mee omspringen Gezamelijke promotionele actie
5
DM-COMMUNICATIE IN DE SPORT
DM: gericht op het verkrijgen/onderhouden van een structurele, directe relatie tussen aanbieder en klant DM: directe communicatie en directe levering 1-t-1 marketing
8
GEÏNTEGREERD DM-COMMUNICATIEBUDGET
teaser respons of non-respons (follow-up) after sales cross selling relatiebeheer klant-werft-klant
9
Actiecommunicatie in massamedia:
DR advertising DR commercial infomercial advertorial
10
Internetcommunicatie in de sport Verschillen met klassieke media:
communicatiestijl sociale uitstraling controle op inhoud controle op contact
11
SPORTSPONSORING EN WINKELCOMMUNICATIE POS Beurzen: BtC, BtB
12
Speciaal geval van actiecommunicatie Sampling:
SAMPLING IN DE SPORT Speciaal geval van actiecommunicatie Sampling: definitie populair in een sportomgeving Experiential sampling Voorwaarden die sampling effectief maken CASE: Aquarius België
14
MERCHANDISING IN DE SPORT Speciaal geval van actiecommunicatie
omschrijving groei inspelen op emotionele verbondenheid en persoonlijke betrokkenheid 2 vraagstukken: - overmerchandising ? - al dan niet outsourcen ?
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.