Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdLieven Bogaerts Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Hoofdstuk 2 Imago en merkenbeleid
2
Leerdoelen Begrip van het imago van een onderneming en weten waarom het belangrijk is Ontwikkelen van tactieken en plannen om een effectief imago te creëren. Ontwikkelen van effectieve merknamen, familiemerken, merkextensies, flankeermerken, cobranding, huismerken, merkwaarde en merkherkenning. Ontdekken van de voordelen van logo’s, verpakkingen en labels. Onderkennen van het belang van effectieve merk- en productpositionering en gebruik van strategieën om een goede positie te realiseren.
3
Figuur 2.1 Onderdelen van een imago
4
Tabel 2.1 Merken toptien
5
Figuur 2.2 Hoe ontstonden deze logo’s?
6
Figuur 2.3 Voordelen van merkwaarde
7
Figuur 2.4 Soorten merken
8
Tabel 2.2 Merken van Proctor & Gamble
9
Figuur 2.5 Veranderingen in huismerken
10
Figuur 2.6 Omzet van huismerken als percentage van de totale verkopen
11
Figuur 2.7 Traditionele eigenschappen van verpakkingen
12
Figuur 2.8 Nieuwe trends in verpakkingen
13
Figuur 2.9 Strategieën voor productpositionering
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.