Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdPhilomena Pauwels Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Hoofdstuk 12 Public relations, sponsoring en regelgeving
2
Leerdoelen Verhelderen welke rol de pr-afdeling speelt in samenspraak met de marketingafdeling. Begrijpen waarin verschillende stakeholders van de organisatie van elkaar verschillen. Gebruikmaken van goede-doelenmarketing en groene-marketingprogramma’s om klantentrouw op te bouwen. Werken met sponsorprogramma’s en eventmarketing om het corporate imago te versterken. Naleven van reclamewet- en regelgeving
3
Figuur 12.1 Pr-functies
4
Figuur 12.2 Stakeholders
5
Figuur 12.3 Voorbeelden van activiteiten die het corporate imago beïnvloeden
6
Figuur 12.4 Doelen die consumenten prefereren
7
Figuur 12.5 Consumenten gegroepeerd naar attitude jegens en steun aan groene marketing
8
Figuur 12.6 Schadebeperkende strategieën
9
Figuur 12.7 Elementen van een excuusstrategie
10
Figuur 12.8 Verdeling van marketinggelden bestemd voor sponsoring en evenementen
11
Tabel 12.1 Algemene reclamegegevens radio
12
Tabel 12.1 Vervolg
13
Tabel 12.2 Algemene reclamegegevens televisie
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.