Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdTania Sasbrink Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
H2 – Strategische marktplanning HET GROTE PLAATJE VASTLEGGEN
Competentiedoelen uitleggen wat het strategisch planningsproces inhoudt de stappen bij marketingplanning beschrijven uitleggen wat operationele planning inhoudt de cruciale rol van implementatie en controle bij marketingplanning uitleggen enkele belangrijke aspecten van de interne omgeving van een organisatie bespreken Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux
2
H2 – Strategische marktplanning HET GROTE PLAATJE VASTLEGGEN
Bedrijfsplanning: het grote plaatje samenstellen Drie niveaus van bedrijfsplanning Strategische planning Functionele planning Operationele planning Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux
3
H2 – Strategische marktplanning HET GROTE PLAATJE VASTLEGGEN
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux
4
H2 – Strategische marktplanning HET GROTE PLAATJE VASTLEGGEN
Strategische planning: het plaatje inkaderen Stap 1: missie formuleren Stap 2: interne en externe omgeving evalueren Stap 3: organisatiedoelen of SBU-doelen stellen Stap 4: bedrijfsportfolio bepalen Stap 5: groeistrategieën ontwikkelen Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux
5
H2 – Strategische marktplanning HET GROTE PLAATJE VASTLEGGEN
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux
6
H2 – Strategische marktplanning HET GROTE PLAATJE VASTLEGGEN
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux
7
H2 – Strategische marktplanning HET GROTE PLAATJE VASTLEGGEN
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux
8
H2 – Strategische marktplanning HET GROTE PLAATJE VASTLEGGEN
Marketingplanning: camera-instelling kiezen Stap 1: situatieanalyse uitvoeren Stap 2: marketingdoelen stellen Stap 3: marketingstrategieën ontwikkelen doelmarkt kiezen marketingmixstrategieën ontwikkelen Stap 4: marketingplan implementeren en controleren actieplannen verantwoordelijkheid tijdspad begroting marketing en controle Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux
9
H2 – Strategische marktplanning HET GROTE PLAATJE VASTLEGGEN
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux
10
H2 – Strategische marktplanning WAARDE CREËREN EN LEVEREN
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux
11
H2 – Strategische marktplanning HET GROTE PLAATJE VASTLEGGEN
Marketingplan maken en ermee werken: de foto nemen Sjabloon voor marketingplanning gebruiken Operationele planning: marketingplannen van dag tot dag uitvoeren Marketing: met alle functies samenwerken Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.