Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdEsmée Lambrechts Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
1 - 1 1 Oude en nieuwe uitdagingen in personeelsmanagement
2
1 - 2 Hoe kan HR prestaties van de organisatie beinvloeden? Hoe kan HR omgaan met veranderingen op de werkplek en nieuwe trends? Wat zijn HR-strategieen die bedrijven kunnen helpen bij he tcreeren van concurrentievoordeel? HR-uitdagingen
3
1 - 3 Uitdagingen van de omgeving Snelle verandering Diversiteit Globalisering Internet Wetgeving Werk en gezin Tekort aan geschoolde werknemers Opkomst dienstensector
4
1 - 4 Kosten, kwaliteit en onderscheidende capaciteiten Decentralisatie Inkrimping Herstructurering Zelfsturende werkteams Organisatiecultuur Technologie Interne veiligheid Outsourcing Interne uitdagingen
5
1 - 5 Uitgangspunten en overtuigingen die de leden van een organisatie delen regels, normen gedrag filosofie dominante waarden gevoel of klimaat Cultuur
6
1 - 6 Individuele uitdagingen Passende combinatie van mensen en organisaties Ethische dilemma’s Sociale verantwoordelijkheid Productiviteit Empowerment Vertrek van intelligente mensen Arbeidsonzekerheid
7
1 - 7 HR-strategie leidt tot verbeterde organisatieprestaties HR-strategieen Organisatie- strategie Kenmerken van de organisatie Capaciteiten van de organisatie Omgeving
8
1 - 8 Porters differentiatiestrategie nadruk op innovatie en flexibiliteit ruime functiecategorieën losse werkplanning externe werving op alle niveaus teamleren salaris vooral gebaseerd op de capaciteiten van het individu prestatiebeoordeling als ontwikkelingstechniek
9
1 - 9 Porters kostenleiderschap efficiënte productie expliciete functieomschrijvingen gedetailleerde werkplanning nadruk op technische kwalificaties en vaardigheden functiespecifieke training betaling op basis van de functie prestatiebeoordeling als controletechniek
10
1 - 10 Porters focusstrategie Kostenleiderschap Differentiatie
11
1 - 11 Miles & Snow Verdedigingsstrategie - werving Interne werving HR neemt beslissing Nadruk op kwalificatie en vaardigheden Formeel aanname- en socialisatiebeleid
12
1 - 12 Miles & Snow Verkenningsstrategie - werving Externe werving Supervisor neemt beslissing Nadruk op passen bij de organisatiecultuur Informeel aanname- en socialisatiebeleid
13
1 - 13 Miles & Snow Verdedigingsstrategie - betaling Vaste betaling Betaling gebaseerd op functie Betaling gebaseerd op senioriteit Gecentraliseerde betalingsbeslissing
14
1 - 14 Miles & Snow Verkenningsstrategie - betaling Variabele betaling Betaling per individu Betaling naar prestatie Gedecentraliseerde betalingsbeslissing
15
1 - 15 Leiderschap Hoe HR een strategische partner kan zijn Leiderschapsstijlen begrijpen Passend leiderschap tonen Leiderschap tonen op elk prestatieniveau – team, individu en organisatie
16
1 - 16 HR moet begrijpen… interne en externe klanten belangrijkste structuren van de organisatie structuur van organisatie, visie, waarden, doelen, strategieen, finance concurrenten, producten, technologie en bronnen van concurrentievoordeel Kennis van zaken Hoe HR een strategische partner kan zijn
17
1 - 17 Strategisch denken Hoe HR een strategische partner kan zijn Strategische bedrijfsplanning begrijpen Systematische HR-planningsprocessen toepassen HR-systemen integreren om capaciteiten en concurrentievoordeel te creeren voor de organisatie Afdelingsstrategieen ontwikkelen en integreren binnen de bedrijfscultuur
18
1 - 18 Procesvaardigheden Hoe HR een strategische partner kan zijn Managementprocessen kennen Procesvaardigheden: consulting, probleemoplossing, evaluatie en communicatie Organisatieontwikkeling Verandering mogelijk maken en faciliteren Onzekerheid en instabiliteit managen
19
1 - 19 Technologie Hoe HR een strategische partner kan zijn HR-documentatie onderhouden, daarbij gebruikmakend van kennismanagement en technologie Informatiesystemen inzetten Trainingen bieden op het gebied van technologie
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.