Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdGerrit Dijkstra Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Hoe overtuig ik het management? historiek klachtenbehandeling klachtenrapportering KLACHTENDIENST FINANCIËN
2
Historiek Klachtendienst Financiën 1/1/2002: –Fiscale klachten → Afdeling Financieel Management –Fulltime klachtenbehandelaar –Databank (Access): registratie en rapportering van klachten 2006: –Alle klachten → Departement Financiën en Begroting –Databank (Apex): registratie en rapportering van klachten 2010: –2 klachtenbehandelaars
3
Evolutie aantal ingediende klachten
4
Klachtenbehandeling Welke klachten? Vnl. Vlaamse Belastingdienst Administratieve beroepsprocedure
5
Bezwaarprocedure Aanslagbiljet Bezwaar Beslissing Vlaamse Belastingdienst Verzoekschrift Vonnis rechtbank van eerste aanleg
6
Bezwaarprocedure ↔ Klachtenbehandeling ← Aanslagbiljet ← Bezwaar ← Beslissing Vlaamse Belastingdienst ← Verzoekschrift Vonnis rechtbank van eerste aanleg ←
7
Aanslagbiljet Herinnering ← Laatste herinnering ← Gerechtsdeurwaarder ←
8
Klachtenbehandeling Klacht = antwoord –Eigen opzoekingswerk –Bespreking Hoe overtuig ik het management? –Hen betrekken bij de wisselwerking tussen burger en klachtendienst
9
Rapportering → Maandelijks → Driemaandelijks → Jaarlijks
10
Rapportering Maandelijkse rapportering: over de interne werking van de klachtendienst zelf (cijfermatig) Hoe overtuig ik het management? –Informeren over de werking van de klachtendienst
11
Rapportering Driemaandelijkse rapportering: over de terechte klachten van de voorbije 3 maanden (inhoudelijk) ↓ Tussentijdse aanbevelingen Hoe overtuig ik het management? –Wijzen op mogelijke problemen + remediëren
12
Rapportering Jaarrapportering –Cijfermatig deel –Inhoudelijk deel –Aanbevelingen Hoe overtuig ik het management? –Bespreking van het jaarverslag
13
Dank voor uw aandacht
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.