Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdPepijn Brabander Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
DURVEN MET DIENSTVERLENING DE SPRONG OVER DE GAVERBEEK
2
OCMW IN GALOP 37000 inwoners OCMW ISO 9001 in 2007 350 FTE Verhuis naar nieuwbouw eind 2011 Wat verwachten onze klanten ? Vertaling naar visie – vertaling naar architectuur Front – backoffice
3
KWALITEIT Iedereen heeft een basis Iedereen heeft afspraken qua werking e.d. Wat is een klacht ? Kwaliteitshandboek Kwaliteitssysteem Externe audit = leidraad organisatiebeheersing
4
MEDEWERKERS Gedocumenteerd systeem Procedures/processen Werkinstructies Formulieren Standaardbrieven Doubluresysteem Kennis Cluster van adm. medewerkers Website : klanten, medewerkers en professionelen PR OD UC TE NC AT AL OG US
5
INTERN CONTROLESYSTEEM Kader intern controle systeem (ICS) Klachtenbeheer Deontologische code Zelfevaluatie Indicatoren woonzorgcentrum Vlaamse Gemeenschap Maw. eisen vanuit overheid
6
WAT brengt het op ?
7
KLANTEN / BURGERS Gelijke behandeling Op afspraak Informatie Inspraak Meldingssysteem Toegankelijke dienstverlening (via charter VVSG) Klantgerichtheid
10
WERKDRUK Ik vind de werkdruk aanvaardbaar 201020132016 6,36,2
12
LEAN Basis om opportuniteiten te gaan zoeken en te vereenvoudigen Informatiseren ANDERS kijken Vb verwarmingstoelage Wat wel - wat niet ? Winst OCMW
14
VERBETERCULTUUR NIET: wat loopt er mis ? Wat kunnen we verbeteren Interne audits
17
MEDEDENKERS
19
EXTERNE AUDIT “ leidraad organisatiebeheersing voor lokale besturen” Doelstellingen, proces- en risicomanagement Personeelsbeleid Informatie en communicatie Financieel management Facilitaire middelen ICT + Proefaudit !?!
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.