Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdJan ten Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Mediacentrum Windesheim na 23 dingen. Hoe nu verder?
2
Het Mediacentrum: Hyves Twitter Chatten via Questionpoint Weblogs Wiki’s Online kantoortoepassingen (Google docs) RSS-feeds Mediacentrum Youtube-kanaal Screencasts
3
Advies werkgroep: Taken 2.0 team: Zet het Mediacentrum op de kaart (online zichtbaarheid!) met nieuwe media en toepassingen. Maakt bij nieuwe initiatieven de link met het onderwijs inzichtelijk, breng in kaart hoe deze worden weggezet in de organisatie, hoe de toepassingen gebruikt gaan worden en wie eigenaar/verantwoordelijk is. Nieuwe toepassingen moeten blijvend worden gecommuniceerd met de Mediacentrum medewerkers en enthousiasme moet worden aangewakkerd.
4
Competenties/eigenschappen 2.0 team Initiatief nemen Nieuwsgierig (naar nieuwe ontwikkelingen) Gericht op samenwerking Affiniteit met de techniek Kennis kunnen overbrengen Flexibel (ontwikkelingen gaan snel)
5
Randvoorwaarden Keuze voor te implementeren toepassingen is verantwoordelijkheid van de 2.0 medewerkers. 2.0 medewerkers kunnen om kennis en expertise van overige medewerkers van het Mediacentrum vragen, indien gewenst. Alle medewerkers van het Mediacentrum worden aangemoedigd en hebben de mogelijkheid om (ook ongevraagd) suggesties aan te dragen voor 2.0 toepassingen. Evaluatie en terugkoppeling van door de 2.0 medewerker uitgevoerde taken, is onderdeel van de PE-cyclus. 2.0 Medewerkers zijn verplicht maandelijks informatie te delen in een themabijeenkomst, workshop of lunch.
6
Vervolg randvoorwaarden 2.0 medewerkers worden in de gelegenheid gesteld scholing te volgen en/of werkbezoeken af te leggen, indien gewenst. De 2.0 medewerkers doorlopen de cursus 21 e-dingen 2.0 medewerkers stemmen activiteiten af met anderen in het Mediacentrum en met de betreffende School(s) en of dienst(en),
7
Nieuw aanbod dienstverlening De werkgroep ziet mogelijkheden voor het opnemen van 2.0 activiteiten in onze dienstverlening zowel aanbodgericht als vraaggericht. Voorbeelden: Windesheim-dingen geïnspireerd op de 21 e-dingen van Surfnet (bestaat uit (21) lessen over web 2.0. dienstverlening op maat aanbieden wanneer vanuit het onderwijs ondersteuning wordt gevraagd m.b.t. 2.0 toepassingen.
8
Het management van het Mediacentrum: Beschikt over visie ten aanzien van de digitale toekomst van het Mediacentrum. Stimuleert medewerkers om kennis te verwerven, bijvoorbeeld door andere bibliotheken te bezoeken, congressen, etc. geeft prioriteit aan innovatie Faciliteert medewerkers die betrokken worden bij door het 2.0 team geïnitieerde activiteiten. stelt per 2.0 medewerker wekelijks 0,1 fte beschikbaar om op de hoogte te blijven van nieuwe ontwikkelingen en deze 1 keer per maand te communiceren. Na een proefperiode moet geëvalueerd worden of 4 uur per week voldoende is om deze taak uit voeren.
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.