Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdElke Sasbrink Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Serge Rijsdijk Pratende wasmachines en de consument
2
Achtergrond Arbeids- en Organisatiepsychologie VU Gepromoveerd aan de TU Delft, Faculteit Industrieel Ontwerpen Docent A&O-psychologie EUR Postdoctoraal onderzoeker Rotterdam School of Management, EUR
3
Washy Talky
4
AIBO
5
ASIMO
6
I Cyborg
7
Thought control
8
Automower
9
Wat is product intelligentie? Wat vinden consumenten van product intelligentie? Verschillen consumenten hierin?
10
Intelligente producten Bevatten ICT … microchips (hersenen) sensoren (zintuigen) software (gedachten)
11
Vormen van intelligentie Autonomie: laaghoog
12
Vormen van intelligentie Autonomie Aanpassingsvermogen Reactiviteit Multifunctionaliteit Samenwerkingsvermogen Menselijke interactie Persoonlijkheid
13
Niveaus van intelligentie
15
Acceptatie van producten Voordeel+- Compatibiliteit+- Complexiteit-- Risico+-
16
Voordeel Compatibiliteit Complexiteit Risico Adoptie Product Intelligentie Individuele verschillen
18
Acceptatie van productintelligentie Meest intelligente stofzuiger Minst intelligente stofzuiger Autonomie: zelfstartend gebruiker start Aanpassingsvermogen: leert kortste route leert niet
20
Productintelligentie wekt argwaan (risico) Algemene bevinding
21
Autonomie (fysieke taak/denktaak) Reactiviteit (input/no input) Aanpassingsvermogen Multifunctionaliteit Samenwerkingsvermogen –Lang bestaand product versus nieuw product + -/+ - Overige bevindingen
22
Individuele verschillen AutonomieRisico + Desire for control + / -
23
Verschillen tussen consumenten
24
Verschillen tussen consumtenen Product AutonomieCompatibiliteit + Gebruiksfrequentie + Verwachting
25
Verschillen tussen consumtenen Product AutonomieCompatibiliteit + Gebruiksfrequentie - Resultaat
26
Er zijn wel verschillen tussen consumenten, maar deze lijken beperkt Samenvattend
27
Discussiepunten Hoe verfijnd moeten we intelligentie bestuderen? –7 dimensies? –Meer dan 7 dimensies? –Twee dimensies?
28
Twee dimensies binnen de 7 dimensies
29
Discussiepunten Hoe ver moeten we productintelligentie opsplitsen –7 dimensies? –Meer dan 7 dimensies? –Twee dimensies? Hoeveel verantwoordelijkheid willen we delegeren naar producten? Hoe snel zullen deze ontwikkelingen gaan?
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.