Download de presentatie
GepubliceerdRoeland Wauters Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
2
OM DIT TE REALISEREN WIL DE CULTOORCOOP:
- De bestuurlijke en maatschappelijke wens van Tilburg naar een leidende rol op cultureel gebied verder oppakken - een optimale cultuurpropositie voor Tilburg waarborgen - nieuwe vormen van talentontwikkeling stimuleren door op een nieuwe manier na te denken over waarde-ontwikkeling en waarde-ketens - optimaal gebruikmaken van middelen
3
DOEL: Verbeelding en betekenisgeving duurzaam borgen in de samenleving. Creativiteit wordt de grondstof van onze nieuwe economie.
4
MIDDEL - Cultuurvoorziening in het belang van de stad op een nieuwe manier, in samenspraak met diverse actoren, optimaal realiseren op een schaal die bij de dingen past. - Werken aan een ander beeld van de culturele sector EN aan een ander beeld van ondernemers. - Cultuur als instrument voor sociale innovatie stimuleren EN als instrument voor economische en ecologische ontwikkeling. - Actieve participatie van jongeren en cultuurconsumenten. - De coöperatiegedachte, die in Tilburg sterk aanwezig is, revitaliseren. - Nieuw opdrachtgeverschap formuleren: halen, brengen, delen. - Talentontwikkeling van kunstenaars bevorderen. - Verbinding maken van professionele kunsten met amateurkunst. - Open source en best practices ontwikkelen, die ook door andere steden of regio’s kunnen worden overgenomen.
5
DE EIGENHEID - De cultuurconsument wordt vertegenwoordigd binnen de cultuurcoöperatie en wordt hierdoor nauwer betrokken bij cultuur. - Bedrijven, onderwijs, overheid en culturele instellingen delen hun expertise. - Vertrouwen als basis: van rule based naar principle based werken. - Partners leveren uren in plaats van euro’s.
6
BEOOGD EFFECT: - Van subsidie voor cultuur naar formuleren van opdrachten die de samenleving op zich neemt. - Efficiency in de verdeling van maatschappelijke middelen, want de samenleving pakt zelf op. - Creatieve en tevreden werknemers > goed vestigingsklimaat. - Opdrachtgeverschap en opdrachtnemerschap van cultuur bij de samenleving. - Eigenaarschap van cultuur bij de samenleving.
7
TREKKERS Toon Bullens (Nyenrode)
Hans van Driel (UvT) Ralf Embrechts (Wijken/ woningbouwverenigingen) Joost Gielen (Freshheads, Werkspot) Ger Haan (Interpolis) Joost Heijthuijsen (Incubate) Bert van Helvoirt John Krijger (TIC) Rob van Steen (Theaters Tilburg)
8
????
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.