Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdHelena Groen Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
I-Communicatie Case Presentatie - TDI3 Rianne Robin Duy
2
Business & Organisatie
Visie, Missie Coolpolitics gelooft dat iedereen maatschappelijk bewust is, nieuwsgierig is en een reden heeft of zoekt om te doen wat hij doet. Iedereen heeft een mening over de wereld waarin we leven. Iedereen wil weten hoe het zit. En we worden allemaal wel ergens door geinspireerd. Organisatie Coolpolitics Business Doelstelling Het ontbreken van een business doelstelling heeft ermee te maken dat Coolpolitics een non-profit organisatie is. erop neerkomt dat Coolpolitics niet is gekomen om een exportmarkt te creëren maar om een verandering te creëren in de gedachtes van jongeren en deze doelstelling kun je beter definiëren onder de doelstelling communicatie.
3
Marketing & Communicatie
Marketing Doelstellingen Eveneens zal Coolpolitics hier geen doelstelling definiëren. Doelgroepen Jongeren Propositie (boodschap) Het combineren van eigen ervaringen uit de jongerencultuur met kennis uit de wetenschap, aantonen dat we in Nederland en daarbuiten wel degelijk betrokken en nieuwsgierig zijn. Communicatie doelstellingen Traditionele politieke praatcultuur is saai! Kunst, straatcultuur en populaire cultuur samen te laten komen met maatschappelijke betrokkenheid, kennis en zingeving. De jongeren moet meer weten over de maatschappij. Interesse hebben in onze cultuur, normen en waarden, door er hun mening over te laten uiten in onze huidige multiculturele samenleving. - Kennis : Politiek kan ook op een andere manier besproken worden waardoor politiek leuk en interessant is, - Houding : Jongeren positief maken over politiek, het stoffige imago er vanaf halen. - Gedrag : Jongeren moeten zich meer met de politiek gaan bemoeien, zich mengen in debatten bijvoorbeeld.
4
SMART Specifiek Coolpolitics heeft duidelijke doelstellingen, dit komt ook mede doordat veel mensen weten waar Coolpolitics voor staat en wat hun willen bereiken. Meetbaar Het is over het algemeen een vast staand feit dat jongeren zich weinig tot niet intresseren voor de politiek door het stoffige imago. Acceptabel Het beleid is zeker goed afgestemd. Ze bereiken hun doelgroep door middel van de juiste middelen en met gebruik van populaire zenders. Realistisch De doelstelling zijn zeker realistisch, mede door de steun van MTV kunnen ze hun doelgroep nog beter en sneller bereiken waardoor het makkelijker is hun boodschap over te brengen. Tijdsgebonden Er zal niet echt een bepaalde tijdsbestek aan zitten. Het belangrijkste zal zijn het gedrag van jongeren te veranderen tegenover de politiek zonder een bepaald tijdsbestek.
5
AIDA Attention Coolpolitics vraagt de aandacht van jongeren door bijvoorbeeld samen te werken met een populaire jongeren zender als MTV , dit zorgt er al voor dat het gene waar Coolpolitics eigenlijk voor staat “’Politiek” in een vernieuwd jasje word gegooid wat het voor jongeren intressant maakt Interest Ook bij jongeren is er intresse in poltiek maar niet op de stoffige 2de kamer manier. Het moet op een hippe en moderne manier wat wel de intresse van de jongeren heeft. Desire Ergens willen jongeren betrokken zijn bij alle dingen die in de wereld spelen en Coolpolitics speelt daar goed op in, bijvoorbeeld door middel van de debatten in het openbaar. Action Coolpolitics maakt poltiek anders; debatten in het openbaar, festivals combineren met politiek.
6
Marketing & Communicatie
Strategisch model
7
Marketing & Communicatie
Betrokkenheid MTV Coolpolitics debat Kennis Lowlands-University Zingeving 3de grootte project Komt nog
8
Content en Functionaliteit
Coolpolitics onder de loep Nieuws, nieuwsbrief Projecten, Foto’s en video’s Agenda Netwerk Pers Datingsite MTV/coolpolitics Interactie Nieuwsbrief MTV/Coolpolitics
9
Media & Middelen Bevrijdingfestival, 5 mei 2006, Wageningen Media mix
Events (Lowlands University, MTV Coolpolitics) Bevrijdingfestival, 5 mei 2006, Wageningen Indian Summer, 17 juni 2006, Broek in Langedijk Gay Pride, 5 augustus 2006, Amsterdam Lowlands, 18 augustus 2006, Biddinghuizen De Beschaving, 2 september 2006, Utrecht
10
Media & Middelen Mediamix Internet (Datingsite: Crazylove.nl)
Dating community waar het draait om wie je bent, hoe je denkt en wat je doet.
11
Media & Middelen Mediamix - Radio (Reclame/promotie)
- TV (Reclame/promotie/tvshows) - Krant (Printmedia) “…Coolpolitics is een hit…” Nova, 21 augustus 2004 “…Coolpolitics brengt Europa en politiek op de dansvloer…” NRC, 20 mei 2004 “…Ik ben graag gekomen voor een bijzondere missie…om hier voor Coolpolitics te komen spreken…” Ruud Lubbers,oud-premier, 19 augustus 2005 “…Het is een leuke en inspirerende organisatie die het debat daar krijgt waar het thuis hoort; in het hart van de samenleving…” Vincent Bijlo, cabaretier, 25 januari 2006 “Coolpolitics probeert op een hele geode manier aan politiek net zo’n draai te geven dat jongeren denken: ”ok, I give it a try.” En dat vind ik heel goed.” Boris van der Ham, D66 politicus, 25 januari 2006
12
Media & Middelen Media strategie
Offline Groot bereik debatten, afterparty's na verkiezingen en tv-programma's. Online Specifieker doelgroepsite’s ( MTV ) , eigen website. Budget Het budget van Coolpolitics is nooit groot daarom moet een instelling als Coolpolitics het hebben van “Free publicity”. Eline Koster: "Wat je daar boven alles voor nodig dat je iets nieuws te vertellen hebt, een goed, nieuw idee. "Wat ook geholpen heeft is het feit dat we onze eigen naam gekoppeld hebben aan andere bekende namen.
13
Beoordeling Strategie Concept + Doelgericht
+ Offline gedeelte erg sterk ( debat etc ) + Goede kennis doelgroep + Aanpak leuk en vernieuwend Eigen website niet overtuigend Concept + Vernieuwend + Goed crossmediaal Online interactiviteit Online uitwerking
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.