Download de presentatie
GepubliceerdHans Koster Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Stage 3 en stage2-V2 Screencast ter voorbereiding van de intake stage
Bachelor in het onderwijs: lager onderwijs Veerle Amelinckx – febr. 2014
2
Doel stage 3 en V2 Zelfstandig functioneren in beroepscontexten
Competenties verwerven: alle FG (behalve 8 en 9), taal, attitudes Routine van lesgeven in de vingers krijgen, maar mét eigen stempel!
3
Planning Observatie: plan je zelf
30 dagen actieve stage, in blokken van 2 weken – plan verstandig! Periode stage 3: 10/3 – 28/5 (buitenlands traject: zie gids) Periode stage 2-V2: 3/3 – 6/6 Let op! OLK Profilering Professionalisering: die 3 dagen (woe.vm.) tellen als stagedagen. Plan aan de hand van het ‘individueel traject’
4
Programma Je geeft alle lessen Accenten:
maar nu en dan een goed voorbeeld kan geen kwaad… Accenten: Differentiëren en evalueren ICT, leren leren, sociale vaardigheden Actualiteit en educaties Taalinitiatie / talensensibilisering Thema uitwerken (multiperspectiviteit) Zorg dragen voor kinderen
5
Programma Stageopdrachten Zorgbreed omgaan met kinderen
Integratie ICT-eindtermen Video als begeleidingstool Zie website!
6
Documenten Intake: Chamilo: Leerlingenschrift, begeleidingsschrift
1 stagegids voor jou, 1 voor mentor 1 brief voor de klasmentor 1 synthesedocument voor de klasmentor Brief lkr bewegingsopvoeding 1 folder ‘opleiding klasmentoren’ Chamilo: Weekrooster + individueel traject Identificatiegegevens Zelfevaluatie op het einde van stage Leerlingenschrift, begeleidingsschrift
7
Begeleiding Klasmentor Stagebegeleider Schoolmentor / directeur
Een hulplijn bellen? 1ste aanspreekpunt Veerle Amelinckx Opleiding klasmentoren! Maak reclame!
8
Beoordeling Mentor begeleidt en evalueert
Stagebegeleider begeleidt en quoteert Quoteringsnormen: zie gids. Informeer je grondig! Competenties en indicatoren: zie synthesedoc. klasmentor Collegiale consultatie over voorstel quotering Pas daarna: definitief – dus in principe eerder geen communicatie
9
Wat maakt stage3/V2 uniek?
‘This is it’! ‘Kijk wat ik kan!’ ‘Bovendien kan ik het alleen!’ w w w5-6
10
Wat maakt stage3/V2 uniek?
LVB: zo kort als het kan, zo lang als het moet spreek af met SB Neem administratieve taken over Durf proberen Een dipje kan erbij horen… (maar hopelijk niet )
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.