Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdPatricia Lenaerts Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Technologie ten dienste van de gezondheidssector Michel De Coster, Country Manager BT BENELUX Op weg naar de e-maatschappij – Senaat – 3 juni 2005
2
Op weg naar de E-maatschappij - Senaat - 3 juni 2005 Een kennismaking 1 miljoen werknemers National Health Service (NHS) Opgericht in 1948 in UK Groot deel behandelingen gratis Dringende nood aan modernisering 2000: “National Plan for IT for NHS” 30 000 huisartsen met 300 ziekenhuizen verbinden binnen 10 jaar
3
Op weg naar de E-maatschappij - Senaat - 3 juni 2005 “NHS: a 1940s system operating in a 21st century world” 1935 2002 1935 2002 1935 2002
4
Op weg naar de E-maatschappij - Senaat - 3 juni 2005 NHS structuur Ministerie Volksgezondheid Moderniseringsagentschap Gespecialiseerde gezondheidszorg Gespecialiseerde gezondheidszorg Plaatselijke executieve (NHS) Eerstelijnszorg Verlening plaatselijke gezondheidszorg Eerstelijnsdiensten Dokter Tandarts Optieker Apotheek Polyclinische centra Planning / goedkeuring: Tweedelijnszorg Care Trusts Mental Health Trusts NHS Trusts Ambulance Trusts Gezondheidszorg Sociale dienst Geestelijke gezondheidszorg Ziekenhuizen NHS Ambulante diensten/ Transport patienten Structuur NHS
5
Op weg naar de E-maatschappij - Senaat - 3 juni 2005 Uitdagingen voor de gezondheidszorg Belang patiënt - Vereenvoudiging medische wereld - Ervaring positiever maken - Consistente kwaliteit (onafhankelijk van de geografie) Belang NHS - Nood coherente IT-infrastructuur - Betere planning - Kostenvermindering - Re-actieve Pro-actieve aanpak Belang medici - Efficiënter & sneller diagnoses (verschil tussen leven en dood) - Beter beheer & planning - Vermindering administratieve druk - Einde plaatsgebonden dossiers
6
Op weg naar de E-maatschappij - Senaat - 3 juni 2005 Het IT moderniseringsprogramma E-care records Chronic Care Management DiabetesE Picture Archiving & Communications Systems (PACS) E-transfer E-booking IT-infrastructure
7
Op weg naar de E-maatschappij - Senaat - 3 juni 2005 De concrete werking (1) Levensloop Gebroken been Rugpijn Griep Patiënt bezoekt hospitaal Patiënt bezoekt huisdokter Patiënt bezoekt kinesist Aangegroeide informatie Basis informatie bij geboorte DNA Geslacht Bloedgroep …
8
Op weg naar de E-maatschappij - Senaat - 3 juni 2005 De concrete werking (2) SPINE Centrale Database Basisinformatie Real time update Ziekenhuis Huisarts Apotheker N3 Netwerk Lokale Database
9
Op weg naar de E-maatschappij - Senaat - 3 juni 2005 Enkele voordelen (1) Voor de patiënten - Verbeterde dienstverlening - Persoonlijke toegang medische gegevens - Absolute confidentialiteit - Aantal medische blunders vermindert drastisch - Informatie moet niet meer herhaald worden Voor de medici - 24/24 toegang tot volledig dossier - Samenvatting medisch dossier - Melding conflicten medicatie - Concentratie op de kerntaken
10
Op weg naar de E-maatschappij - Senaat - 3 juni 2005 Enkele voordelen (2) Voor de NHS - Kostenbesparing - Betere integratie gezondheidsdienst - Optimale informatie (R&D, audits …) Voorbeeld van concreet resultaat: Clatterbridge centrum oncologie - wachttijden gedaald van 40 naar 16 dagen - terwijl toename 16% van hun diensten Na introductie e-booking systeem:
11
Op weg naar de E-maatschappij - Senaat - 3 juni 2005 Voor meer info BT Ltd. Belgian Branch Telecomlaan 9, 1831 Diegem Tel.: +32 (0)2 700 22 11 Fax: +32 (0)2 700 32 11 www.bt.com Marketing.belgium@bt.com Contacteer ons: Margo Vermeiren Account Manager, Belgische Overheid Tel.: +32 (0)2 700 30 06 Margo.Vermeiren@bt.com Jean-Christophe Armslag Sales Manager Overheid Belux Tel.: +32 (0)2 700 35 36 Jean-Christophe.Armslag@bt.com
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.