Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
1
Arriva/Breng/ProRail
VerbeterTeam Arriva/Breng/ProRail
2
Inleiding Inleiding Wat is nieuw Wat gaat goed
Ervaringen van de eerste 2 weken De gevolgen voor de reiziger Welke problemen opgelost Wat is er inmiddels verbeterd Waar staan we nu Vervolgstappen
3
Wat is nieuw Dienstregeling landelijk fors veranderd
Emplacementen en tankfaciliteiten: inrichting, depotvoedingen, diesel, AdBlue 80 Machinisten / 25 Stewards: ander bedrijf, andere trein, andere manier van werken Materieel: 47 treinstellen in 1 keer vol in operatie; uniek in Europa Werkplaats / Onderhoud Bijsturing: vele partijen samen op drukke corridor: Ah-Vlp 11 treinen, NS, Arriva, Hermes, ICI, Goederen
4
Wat gaat goed Dienstregeling: Zutphen-Apeldoorn, Zutphen- Winterswijk, Tiel-Arnhem Personeel begint aan materieel te wennen Reizigers zeer te spreken over nieuwe materieel: mooie treinen, Wifi, stil, comfortabel Materieel geen structurele problemen Statische reisinformatie in de trein We leren snel!
5
Ervaringen van de eerste 2 weken
9 t/m 21 december: Storingen aan treinen Personeel moet wennen Problemen service proces (o.a. tanken) Treeplanken blijven hangen Logistieke proces (met name te Arnhem)
6
wat hebben we nog meer gedaan
Verbeterplan bijsturing Individuele coaching machinisten verlengd Extra begeleiding van reizigers door Stewards Extra mensen voor service proces Extra mensen op bijsturing Leiding continu op perrons Bussen stand-by voor snelle afvoer bij calamiteiten
7
Gevolgen voor de reiziger
In de eerste week hebben we de verwachtingen niet waargemaakt Reizigers geconfronteerd met forse rituitval Verlenging reistijd Missen overstap Variërend van tientallen tot honderden reizigers Wij gaan dit ongemak op een gepast moment compenseren
8
Wat is er inmiddels verbeterd
Problemen schuiftrede opgelost door Stadler Tankproblemen deels opgelost door ProRail Optimalisatie logistieke proces door Arriva + Breng (o.a. splitsen/combineren te Arnhem) Tankinstallaties deels aangepast door ProRail Intensiveren individuele coaching machinisten door Arriva en Breng: versnellen leercurve Resultaat: minder rituitval en hogere punctualiteit
9
Nog op te lossen Tankinstallaties vallen te vaak uit + debiet verhogen naar 200L/min (ProRail) Dynamische reisinformatie in treinen Verdere optimalisatie procesgang bijsturing (Arriva + Breng + ProRail) Continu verbeterteam
10
Waar staan we nu
11
Vervolgstappen Eenvoudigere bijsturingsregels ontwikkelen
Onderzoek lange en korte slagen uitwisselen Onderzoek bijsturing in één hand Reizigers informatie in eigen hand nemen 9 bakken Breng reduceren i.v.m. rijtijden Tankplaten stabieler en sneller maken
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.