De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De Flight Management Computer Vervolg FMC

Verwante presentaties


Presentatie over: "De Flight Management Computer Vervolg FMC"— Transcript van de presentatie:

1 De Flight Management Computer Vervolg FMC
CDU De Flight Management Computer Vervolg FMC

2 Vluchtvoorbereiding Hoeveelheid brandstof
Hoeveelheid lading en passagiers METAR Het maken van Flightplan via FSC Gemak van een Kladblok SIDS en STAR plates (Simplates)

3 Brandstof Zie de lezing van FUEL
Een andere manier om fuel te berekenen is: Ga naar Selecteer het model vliegtuig Vul in ORIG en DEST en druk op LOADSHEET

4 Lading en passagiers Hier heb je speciale programma’s voor
De lading kun je zelf bepalen Het aantal passagiers natuurlijk ook Het gemiddelde van een passagier is 170 Lbs zonder koffer 240 Lbs met bagage

5 METAR Meteorologisch Aviation Routine TAF (Weersverwachting)
Belangrijke gegevens zijn al bekend Waaronder naar kladblok: QNH Windrichting (in verband met Runway) Windsterkte

6 METAR vervolg Bevat ICAO aanduiding vliegveld Datum/Tijd in ZULU
Windrichting en sterkte Temperatuur en Dauwpunt Luchtdruk in QNH

7 Voorbeeld METAR EHEH 241520Z 06004KT 2000 BR BKN003 02/02 Q1035
Eindhoven Tijd Wind Wolken Temperatuur QNH

8 Flightplan We maken dit via Flightsim Commander
Demo (routefinder via FSC) Kopiëren van het plan naar Kladblok Berekenen van aantal NM van A naar B Berekenen van aantal NM van B naar C Totaal aantal NM berekenen i.v.m fuel Nog geen SID’s en STAR’s aangeven

9 Verplichte meldpunten
Een symbool aangeduid met ▲ is een verplicht meldpunt En een door ATC aangegeven punt

10 Flightplanregel N0456F380 MEROS UN853 IXILU UM624 ROUSY/N0432F280 UM624 DIK UN853 ARCKY/N428F270 UZ907 ELDAR T853 KUBIM1G N = Speed F = Level

11 Cold and Dark

12 Vervolg

13

14 Afronden van Cold and Dark

15 LOADING PANEL STATE Vul de hoeveelheid brandstof in pounds in het scratchpad Druk op de LSK1 links (Line Select Key) De brandstof wordt automatisch verdeeld over de tanks Druk op de LSK6 links = <RETURN

16 FUEL invullen

17 PAYLOAD Vul het aantal passagiers in Om te bevestigen, druk op de LSK
Vul het te geladen gewicht in Je kunt nog steeds alles veranderen Noteer ZFW (zero fuel weight) Noteer CG (center of gravity, zwaartepunt) Bijvoorbeeld in Kladblok

18 LADING invullen

19 Enkele belangrijke TIPS
Noteer ZFW in kladblok En alle andere belangrijke dingen ook Denk vooruit Speel met de CDU Probeer alles uit Bij mislukken, begin opnieuw Dus herhaal en herhaal en herhaal……

20 GROUND CONNECTION

21 VOORBEREIDING POWER UP
We gaan nu de kist opstarten En we zetten de volgende schakelaars in de stand volgens de volgende voorbeelden En probeer ook te begrijpen waarom

22 Zet deze switches in OFF

23 En deze op HEAT OFF

24 Vast leggen situatie Je kunt deze situatie vastleggen
Ga naar PMDG SETUP Select LSK1 Right Geef een naam in met de CDU Druk op EXEC om vast te leggen De volgende keer roep je deze op Met LSK2 Right

25 Electrical Power Up Battery switch Rood klepje dicht

26 Standby Power Ook hier het klepje sluiten

27 Dat ziet er zo uit AC en DC

28 ALternate Flaps

29 Wiper op park

30 ELECTRIC HYDRAULIC PUMPS

31 Enkele andere zaken Na de electric hydraulic pumps op ON
LANDING GEAR down External power op 115V en 400Hz Het kan een beetje afwijken Maar moet wel in de buurt zitten

32 Zet schakelaar op GRD PWR

33 Ground Power

34 Let op dat deze lichten uit zijn

35 Nu gaan we naar dit panel

36 Overheat detector switch
Zet deze op NORMAL

37 Test switch Hold to FAULT/INOP

38 MASTER CAUTION Dize lichten gaan branden

39 FAULT and APU DET INOP Deze gaan oplichten zie onder

40 Test switch Hold to OVH/FIRE

41 Met als resultaat Zie onder

42 EXTINGUISHER TEST switch
Deze zit naast de 2

43 EXTINGUISHER TEST Zet switch naar 1 En herhaal dit in stand 2

44 Einde van dit deel


Download ppt "De Flight Management Computer Vervolg FMC"

Verwante presentaties


Ads door Google