De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Noeste arbeid van de KLM764 va

Verwante presentaties


Presentatie over: "Noeste arbeid van de KLM764 va"— Transcript van de presentatie:

1 Noeste arbeid van de KLM764 va
De FMC van de PMDG B Noeste arbeid van de KLM764 va

2 Basis menu van de FMC. Knoppen zitten Links en Rechts. Van boven naar beneden wordt dat daardoor L1 R1 L2 R2 L3 R3 L4 R4 L5 R5 L6 R6 Begin met de FS ACTIONS door op R5 te klikken

3 Dit is het beeld. Stel de FUEL in. L1

4 Stop in de TANK LBS En in tank 2 idem. Door in het scratchpad te klikken ontstaat er een groene rechthoek. Daarbinnen kan informatie worden ingevoerd met behulp van het toetsenbord. De aldus ingevoerde 2400 kan door op L4 te klikken worden geplaatst in tank 2 en vervangt dus de 3447.

5 Na ingevuld te hebben wat nodig is klik je op return en dan kom je weer in dit scherm.
Kies nu L1.

6 Nu ben in het IDENT scherm.
Zie de belangrijke informatie. Kies R6.

7 Nu de positie van het vliegtuig even doorgeven aan de FMC.
Zie LAST POS bij R1. Klik op R1 En in het scratchpad verschijnen de coördinaten, zij het in een andere notatie. Door op R4 te klikken is het geregeld! Kies nu de route R6.

8 Vul in EHAM en kies L1,

9 Vervolgens ROUTE R6

10 Vul EBBR in en kies R1 Vertrekveld en bestemming zijn nu bekend. Kies nu NEXT PAGE

11 Type eerste punt route en R1

12 Zie resultaat

13 Vul de airway in en kies L2
Kies het einde van de airway (nu WOODY) en R2 Doe dit voor de hele route, in dit voorbeeld is er slechts één airway. Tussenliggende intersections worden vanuit de databse ingevuld. Kies nadat WOODY bij R2 is geplaatst voor: ACTIVATE

14 Activate is nu verdwenen en er brandt een lichtje boven EXEC.
Klik op EXEC. Daarna is de route pas bevestigd.

15 Kies nu R6

16 Ook hier moet informatie worden toegevoegd.
Voor het gewicht klik opL3 voor het Zero Fuel Weight. Dit verschijnt nu in het scratchpad en klik voor de 2e keer op L3 en de informatie wordt opgenomen. Voer bij de reserves in 2 voor een waarschuwing als de fuel hoeveelheid op 2000Kg staat. Voer bij de Cost Index 30 in.

17 Er komt dan een advies (FL117) omtrent de trip cruise flight level/altitude. In ons geval kiezen we voor FL110 en vullen we dat in bij R1. Trans Altitude is wisselend. In Nederland altijd 3000ft.

18 Nu is alles ingevuld en drukken weer op de EXEC voor de bevestiging.
Kies N1 LIMIT. Hier moet ik nog nader op studeren. Hangt samen met FL, Outsite Air Temp en wellicht andere zaken zoals gewicht.

19 Na doorgeklikt te hebben naar TAKE OFF komt dit scherm te voorschijn.
Vul de FLAPS instelling in (zie daarvoor de reference informatie omtrent baanlengte, vliegtuig, gewicht, etc.) Kies in een normale situatie voor 5 en L1.

20 Klik 2x op L3 voor Centre of Gravity percentage
Klik 2x op L3 voor Centre of Gravity percentage. Ook dit is weer afhankelijk van gewichtverdeling van de lading etc.

21 Klik nu op DEP/ARR naast Legs.
Dan komt dit scherm. Druk op next page.

22 Kies runway 24 en R1 en LEKO1S op L1.
Vervolgens weer bevestigen met EXEC. Klik daarna op ROUTE en TAKE OFF

23 Nu verschijnt V1 Vr en V2 in beeld
Nu verschijnt V1 Vr en V2 in beeld. Klik achtereenvolgend op R1, R2 en R3

24 Zie het resultaat.

25 Klik op LEGS en ziehier de route.

26 Wij weten nu ook de STAR, TRANS EN RUNWAY in use
Wij weten nu ook de STAR, TRANS EN RUNWAY in use. Slechts in deze tutorial kan dat. Normaal krijg dit als je de bestemming nadert van Radar of Approach of van de Tower. Wij kiezen R2.

27 Kies R3 runway 25L en vervolgens NEXT PAGE.
Daar staat Wody5A en Trans ANT.

28 Hier is ook dat aangeklikt.
Bevestigen met EXEC.

29 Klik op LEGS en bekijk de route.
De waarschuwing in het scratchpad behoeft ook aandacht.

30 In deze pagina staat een holding. Die halen we eruit,

31 Dit is de pagina met de runway. Runway hoogte 209ft.

32 Nu de ingevoerde route bekijken.
Zet de CTR knop naar map. Bij R6 staat nu STEP en dat is wat je gaat doen. Stapsgewijs door de route stappen. Onvolkomenheden kun je wegwerken.

33 Bijv. de ROUTE DISCONTINUITY opheffen door te klikken op BUN met L4;
Daarna klikken op L3;

34 Er is nu weer aansluiting.
Klik op EXEC

35

36 De snelheid bij EH005 was te hoog zo luidde de waarschuwing.
Type bijv. 200/ in het scratspad en klik vervolgens op R1. De snelheid is nu verlaagd. Klik op EXEC en kijk of het voldoende is. Zo niet verlagen tot 160/ bijvoorbeeld. Zo kan ook de hoogte in FL of Alt worden aangepast. Type in het scratspad /FL100 en klik op R3 en de hoogte bij LEKKO wordt niet FL110 maar FL100. Er is nog meer, maar dat een andere keer!


Download ppt "Noeste arbeid van de KLM764 va"

Verwante presentaties


Ads door Google