Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdRenske Goossens Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Dick Voets Drukkerij Kuypers
2
De all-round drukkerij
De all-round drukkerij Hoe het begon ! Cijfers Werkplek Structuur en structurele verbetering Methodiek Japanse economische “wonder” Procedures die leiden tot succes zijn attractief !
3
De historie Inleiding:
De historie Inleiding: 12 juni 1987: Eerste officiële inschrijving bij de Kamer van Koophandel door de heer Kuypers Juli 1992: Viel 80% van de omzet weg September 1992: Dick Voets in de zaak Maart 1995: 1ste personeelslid
4
De historie Januari 1996: Verhuizing naar huidig pand + 2e man personeel Februari 1998: Oprichting Home Card BV April 1998: Oprichting Digital Output Centre BV Februari 2001: Gestopt met Digital Output Centre September 2001: Home Card op Sky radio
5
De historie Januari 2003: Overname Drukkerij Beijnsberger te Heythuysen September 2003: Overname Drukkerij Sweegers te Maarheeze December 2003: Overname Drukkerij ABACADABRA te Eindhoven September 2004: Verhuizing Drukkerij Beijnsberger naar Weert
6
De historie Januari 2008: Overname Drukkerij Spons in Eijsden
De historie Januari 2008: Overname Drukkerij Spons in Eijsden Februari 2008: Overname Drukkerij Grasso in Vught September 2008: Overname Drukkerij EMSI (incl. kantoorvakhandel)
7
De ontwikkeling Drukkerij Kuypers 2008: Start productie optimalisatie
De ontwikkeling Drukkerij Kuypers 2008: Start productie optimalisatie Vervanging alle productiemiddelen Invoering structurele verbeteringen Januari 2008 DTP up tot date gebracht met nieuwe machines April 2008 2 snijmachines Polar 78 XT Augustus 2008 lamineermachine Foliant Gemini
8
De ontwikkeling Oktober 2008 Digitale productie Minolta 6500
De ontwikkeling Oktober 2008 Digitale productie Minolta 6500 November 2008 Brocheermachine Laconda Januari 2009 2 x nieuwe tweekleuren pers Shinohara 52- II Maart 2009 Nieuwe drukpers 4 kleuren + lak: Shinohara 52-IV lak
9
De cijfers van 2008 Drukkerij Kuypers, groot in ‘klein’ werk....
De cijfers van 2008 Cijfers 2008; Drukkerij Kuypers Weert: 4326 offertes Score van 72,8 % 3151 orders € 465,00 per order Omzet van € Drukkerij Kuypers, groot in ‘klein’ werk....
10
De all-round drukkerij
De all-round drukkerij Personeel: 1 Productieleider / ordervoorbereider 1 ordervoorbereider 1 creatief DTP-er 1 technisch DTP-er 1 stagiair (3 dagen) 3 ½ drukker 1 ½ afwerker 1 chauffeur/hulp
11
De werkplek Elimineren van verspillingen !
De werkplek Iedereen ! moet de werkplek goed onderhouden Geen fouten of vertragingen optreden doordat: documenten niet teruggevonden kunnen worden gereedschap/materialen buiten bereik ligt machines die niet zijn onderhouden teksten of instructies onduidelijk zijn omwegen genomen moeten worden teveel of te weinig papier storend licht of geluid Elimineren van verspillingen !
12
De werkplek Werkplekken / ordervoorbereiding: Inrichting Systemen
De werkplek Werkplekken / ordervoorbereiding: Inrichting Systemen Printers Routing Procedures Drukvel indelingen Papierformaten
13
De werkplek Werkplekken / DTP Process van werken Drukvelindeling
De werkplek Werkplekken / DTP Process van werken Drukvelindeling Eenvoudige imposition
14
De werkplek Werkplekken / drukkerij Machines Platen Rubbers Chemie
De werkplek Werkplekken / drukkerij Machines Platen Rubbers Chemie Productietijden
15
Werken aan kwaliteit Structuur / Structurele verbetering
Werken aan kwaliteit Structuur / Structurele verbetering d.m.v. ontbijt bijeenkomst; Verbeteringen op de werkplek en in procedure Zelf of in teamverband te verbeteren Geleidelijk en zonder ophouden verbeteren, 'kleinigheden' beter doen Steeds hogere standaard aannemen en bereiken
16
Werken aan kwaliteit Conclusie: Aandacht voor de werkplek
Werken aan kwaliteit Conclusie: Aandacht voor de werkplek Bewustwording Trots Teamspirit Mensen willen graag bij ons werken Goed geregeld is
17
Werken aan kwaliteit Door dit te doen heb je dus het vermogen om alle processen snel aan te passen aan veranderende eisen van klant en markt
18
De boodschap Mijn interne boodschap is: Doe alles beter,
De boodschap Mijn interne boodschap is: Doe alles beter, Maak alles beter, Verbeter ook waar het niet nodig lijkt. Om de eenvoudige reden dat: Wanneer wij het niet doen, gaan we verliezen van hen die het wel doen.
19
De aanpak Methodiek Japanse economische “wonder”
De aanpak Methodiek Japanse economische “wonder” GEMBA KAIZEN (5S) en Muda: Ga eerst naar de werkplek (Gemba)
20
De aanpak Methodiek (Kaizen en 5S)
De aanpak Methodiek (Kaizen en 5S) Seiri (Scheiden) - Scheid noodzakelijke en overbodige zaken en verwijder de laatste Seiton (Sorteren) - Sorteer op logisch wijze wat na Seiri overblijft. Seiso (Schrobben) - Houd machines en werkomgeving schoon. Seiketsu (Systematiseren) - Maak een gewoonte van de bovenste drie punten Shitsuke (Strandaardiseren) - Ontwikkel zelfdiscipline, voorkom herhaling door standaardisatie
21
De aanpak Muda Voorkomen / Elimineren van verspilling
22
De aanpak Procedures leiden tot succes zijn attractief !
De aanpak Procedures leiden tot succes zijn attractief ! Procedures leiden tot: Automatisme Herkenbaarheid Structuur Rust
23
Het resultaat Voorbeelden Succes Attractief
24
Ter afsluiting Heeft u vragen ………? Bedankt voor uw aandacht
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.