Download de presentatie
GepubliceerdMonique Michiels Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
§4.3 Wat ik koop beslis ik zelf?
2
Consumentensoevereiniteit
Houdt in dat de consument invloed heeft op het aanbod van goederen. als consument de bereidheid te tonen voor goederen een prijs te betalen, lokt dat aanbod uit. Doormiddel van de koopkrachtige vraag heeft de consument dus invloed op wat de producent maakt. Voorbeelden waarbij het mislukt is: Crocs schoenen, minidisc-speler,
3
Marketing Kunst van het verkopen Marketing wat is dat?
Dit doen winkeliers door middel van de marketingmix: De Vier P’s: Prijs Promotie Product Plaats
4
Dus de 4 P’s: Prijs (Hoe duur?) Promotie (Hoe reclame maken?) Product (Wat voor een product?) Plaats (Waar in welke stad, waar in de winkel?)
5
Doelgroepen Reclame richt zich op een bepaalde groep
6
merchandising Is een onderdeel van promotie. In een supermarkt bepaalde displays vlakbij de kassa, of bij de kassa met een thema zodat mensen de producten kopen.
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.