Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdMelissa Koning Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Storecheck en consumentenonderzoek
2
Inhoud Inleiding - Voedingskundige waarde
Concurrenten - Vergelijking concurrenten - Belangrijkste concurrenten Opvallende verschillen Consumenten onderzoek - Enquête Criteria Conclusie
3
Voedingskundige waarde
Vitamine D Vitamine B
4
Voedingskundige waarde
Mineralen Calcium Fosfor Zink
5
Concurrenten Directe concurrenten: Alpro soya Rice dream,
Modifast maaltijddranken, Weight-care maaltijddranken Campina calcium plus drank. Drankjes met Calcium en vitamine D.
6
Concurrenten Indirecte concurrenten:
Vifit Optimel Yakult Boter Vitamin water Vruchtendrank health people Producten met calcium of vitamine D, en producten die geen drankje zijn.
7
Vergelijking van concurrenten
Criteria waaraan onze producten moeten voldoen: Calcium en vitamine D Het moet een drankje zijn Overige kenmerken: Formaat Categorie Kilocalorieën Suikers Prijs Plek Verpakking Claims? Belangrijkste macro- en micronutriënten
8
Belangrijkste concurrenten
9
Opvallende verschillen
Categorie Alpro soya en Rice dream-> koemelk allergie Modifast en Weight-care maaltijddranken -> afslankproducten Calcium plus -> zuivel product Variatie verschillende soorten smaken light producten Grootte Alpro Soya, Modifast en Weight-care -> kleine verpakkingen Doelgroep en imago Alpro soya : koemelk allergie Modifast en Weight-care: afslanken Campina plus: zuivel, gesteriliseerd
10
Consumentenonderzoek
Doel: Inzicht in koopgedrag Redenen voor het kopen van producten Hoe worden ze gestimuleerd? Functional foods? Kenmerken: Drie personen geïnterviewd Drie categorieën
11
Enquête Vraag 1: Wat denkt u dat functional foods zijn?
Vraag 2 en 3: Koopt u wel eens een functional food, en waarom koopt u deze? Vraag 4: Wat voor soort drankjes drinkt u voornamelijk?
12
Enquête Vraag 5: Waar let u op bij het kopen van drankjes met toevoegde voedingsstoffen: de prijs, de smaak of de gezondheid? Vraag 6: In hoeverre varieert u van producten in deze categorieën of neemt u vaak hetzelfde merk? Vraag 7: Bent u bereidt om extra geld uit te geven aan drankjes als dit gunstig is voor de gezondheid?
13
Enquête Vraag 8: Vind u het prettig om een product mee te kunnen nemen onderweg? Vraag 9: Stelling: ik koop vaak producten die ik herken van de reclame. Vraag 10: Stelling: ik koop vaak producten die in de aanbieding zijn.
14
Enquête Vraag 11: Stelling: ik weet van de producten die ik koop hoeveel kilocalorieën ze bevatten. Vraag 12: Stelling: als er een claim (bijv. met toegevoegde vitamine) op het product staat, koop ik een product eerder.
15
Criteria Het moet calcium en vitamine D bevatten
Gericht op mensen onder de 55 jaar Het moet lekker smaken Het moet gezond zijn Het moet interesse wekken en vasthouden Verlangens oproepen Aantrekkelijk Goede (mond op mond) reclame Verpakking. Claims De prijs moet niet te hoog zijn (p/l tussen de €1,50 en €1,80) Geen zuivel Niet te opvallend Onderscheiden Het moet te koop zijn in supermarkten met A-merken Herhalingsaankopen en duurzame relaties met de consument Betrokken voelen Maximale service en nazorg leveren
16
Conclusie Gezonde frisdrank Uitstraling i.p.v. fles een pak
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.