Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdFrans Lenaerts Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Seth Godin: If its broken its broken ! Dennis de Vroet Peter van Gerwen Michel Janse
2
Seth Godin: If its broken its broken ! Idee: Zijn ideeën zijn niet totaal vernieuwend, maar de wijze waarop hij ze brengt wel. Hij probeert mensen meer bewuster te maken over hetgeen zij om zich heen zien. Voorbeeld: Prullenbak is vol, zorg voor een grotere. Argument: Mensen zien dat de prullenbak vol is maar besluiten er niet op te reageren en gooien hun papier naast de prullenbak. Daarnaast zorgt de schoonmaker ook niet voor een grotere prullenbak en kiest hij ervoor steeds de papiertjes op te ruimen. Voorbeeld: Toetsenbord dat niet gebruikt word. Argument: Er wordt niet nagedacht over het gebruik van het product. Niemand reageert erop en het gevolg is dat het toetsenbord aan een kant versleten en vies is en aan de andere kant nog als nieuw.
3
Seth Godin: If its broken its broken ! Merk, Product, Dienst: Ikea Stelling 1: One disappointed customer is worth ten delighted ones. Ikea besteed veel aandacht aan de consument en luisterd goed naar wat er niet goed gaat of wat de klant verbeterd zou willen zien. Stelling 2: What people want is the extra, the emotional bonus they get when they buy something they love. Bij Ikea kun je van alles kopen en iedereen kan er wat vinden. Het shoppen bij Ikea geeft je een gevoel om voor weinig geld vooral veel en leuke trendy dingen te kunnen kopen Stelling 3: If you are marketing from a fairly static annual budget, you’re viewing marketing as an expense. Good marketers realize that it is an investment. Ikea besteed veel geld aan marketing, onder andere het restaurant is een goed voorbeeld, je kunt er eten tegen inkoopsprijzen. Dit is een investtering die er voor zorgt dat de klant meer verbonden raakt met Ikea Stelling 4: Making promises and keeping them is a great way to build a brand. Ikea maakt waar wat ze beloven. Ze beloven lage prijzen en die bieden ze ook. Ikea legt ook uit hoe het komt dat ze die prijzen kunnen hanteren. Stelling 5: Marketing is the way your people answer the phone, the typesetting on your bills and your returns policy. Ikea heeft altijd een grote klantenservice balie, en heeft goede voorwaarden voor de consument. Zo kunnen klanten bijna altijd alles terugbrengen en is er een vrijwel altijd goede/degelijke service. Hier hechten klanten waarde aan.
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.