De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Business Unit Plan Positionering en promotie “graduaatsopleiding”

Verwante presentaties


Presentatie over: "Business Unit Plan Positionering en promotie “graduaatsopleiding”"— Transcript van de presentatie:

1 Business Unit Plan Positionering en promotie “graduaatsopleiding”

2 Officiële “zalmtraject” Marketing Verkoop Product ontwikkeling PlanningAdministratie Doctoraatxxxx MBA+ financieel en fiscaal BM Mastercommunicatie strategie BachelorxLEKTSS Graduaatxxxx 7 e BSO of

3 Inzetbaarheid op bedrijfsniveau BSOGraduaatBachelorMaster MBAdoctor CEOX Directie / hoger kader xxx Middenkader / management xXXX ccccc Lager kader / leaders xxXXrrr Hoger uitvoerend / assistenten XxXX Stiel- kennis xr UitvoerendXXX Lager uitvoerend / interimkracht X

4 Gezocht: een verhaal Geloofwaardig en duidelijk – Simpel, logisch, voor de hand liggend “dekkend” – Verklarend voor wat men kan waarnemen “Geplaatst” – Passend in het “landschap” van de markt USP – eigenheid - onderscheidbaar

5 Doel verhaal: aanbod/propositie Wie is klant? Wat is kernbehoefte klant? Wat is relevante “meerwaarde” voor klant? Hoe levert het “verhaal” dat?

6 aankoopproces output / reactie Input / stimuli Black box Aankooptraject: behoefte – informatie – alternatieven afwegen – keuze – aankopen - evaluatie

7 Overweging: wat moet het verhaal doen/opbrengen/veranderen? Doel / doelgebruik, werkcontext Doel/ doelopbrengst

8 Realiseerbaarheid/wenselijkheid onderzoeken Omgevingsfactoranalyse – Interne/directe factoren – “werkmiddelen” Eigen bedrijf Meso-factoren – Leveranciers – Partners/distributeurs – Klanten – Directe publieken – EXTERNE FACTOREN Politiek, fysieke, economisch, demografisch, socio- cultureel,

9 OPDRACHTCONTEXT

10 NOTEER OPM – Garanties starten met eigen competenties en realisaties – Garanties: signalen van zorgvuldigheid en stielkennis (juiste termen, juiste methodiek, juiste werkmodellen, geen telfouten, geen taalfouten, ….) – Zekerheid uit controle: controleerbare tussendoelen, rapportering naar “budget”, bewezen oplossen van “problemen”

11 NOTEER Marketing wordt ingeschakeld als al de rest niet meer werkt en de commercialisatie moet “veranderd” worden – Mensen zijn instinctief tegen verandering  kleine stappen, geleidelijk, gekend,.. En/of laten meedenken  “eigen idee, schoon idee” Marketing handelt in onzekerheid – Op zich niet erg MAAR klant bang voor bedrog en misleiding  bronnen vermelden, goede bronnen vermelden, feiten scheiden van hypothesen,.. = eerlijk zijn. – “afschrijven” is goed  bewezen succes en low cost!

12 NOTEER Werkmodellen in marketing zijn GEEN invulmodellen maar hulpmiddelen om uw denken te starten/ondersteunen/verbreden/… – NOOIT alleen maar invullen  is freubelen, niet denken – NOOIT altijd alles gebruiken  irrelevante factoren maken u belachelijk Denken = proberen, combineren, deduceren,.. Tot hypothese (die je achteraf kan afchecken via MarktOnderzoek)


Download ppt "Business Unit Plan Positionering en promotie “graduaatsopleiding”"

Verwante presentaties


Ads door Google