Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
1
SBR en de Kredietaanvraag
Door Yvon Nieuwendijk
2
Onderzoeksvraag Heeft een kredietaanvraag bij de bank via SBR evenveel kans op slagen als een reguliere kredietaanvraag?
3
Het onderzoek Het proces middels SBR Kwaliteitsvraagstuk Beoordeling
Afwikkeling
4
Het proces van de aanvraag middels SBR
Gesprek bank Informatie verzamelen Automatisch via een systeem-systeem koppeling vanuit de XBRL ondersteunende software waarbij de rapportage via de BIV direct verzonden wordt aan de desbestreffende bank. Omzetten naar SBR eHerkenning Verzenden Handmatig via het aanleverportaal waarbij men inlogt op de BIV en kiest naar welke bank het rapport verzonden moet worden. BIV Kwaliteitscheck Intern systeem bank
5
Kwaliteit Praktijkhandreiking NIVRA/NOvAA
Koepelorganisaties Register Belastingadviseurs (RB) en Nederlandse Orde van Administrateurs en Belastingconsulenten (NOAB) Bancair Kwaliteitsraamwerk voor Kredietrapportages Juistheid, volledigheid en tijdigheid Zowel voor ondernemer als intermediair Moraliteit
6
Vergelijking kwaliteitsmaatregels
NIVRA/NOvAA NOAB RB Overige intermediairs Kwaliteits regels VGC, COS4410, Praktijkhandreiking Gedragscode, werkprogramma Gedrags en beroepsregels Werkprogramma -NOAB, BKK Hantering kwaliteit Opleiding, Register, tuchtrechtspraak Register Verantwoordelijk- heid intermediair Machtigingen Aanbeveling schriftelijk of digitaal
7
De beoordeling Meer gegevens = Betere risico inschatting
Kwantitatief VS Kwalitatief
8
Ja? Men krijgt een offerte aangeboden. Nee? Men ontvangt feedback.
De afwikkeling Ja? Men krijgt een offerte aangeboden. Nee? Men ontvangt feedback.
9
Conclusie Verschil beoordeling SBR of Regulier? Digitalisering Risico
Kwaliteit Efficiency
10
Bedankt voor uw aandacht.
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.