Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdFrank Mertens Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Analyse verkeersonderzoek febr. ‘13 Koolmijnlaan Brugstraat Guido Gezellelaan Koerselse Baan
2
Februari 2013 Landschapsplanning Stedenbouw en Techniek, Maaseik André Moens, onderaanneming “Kragten” (tellingen) Analyse verkeersonderzoek
6
Besluit: Drukste strook is Guido Gezellelaan Koolmijnlaan (Cité) heeft het minste verkeer
7
Besluit: er is zeer weinig zwaar en middelzwaar verkeer : 5%
8
Besluit: Doorgaand verkeer is slechts 17% (gemiddeld) 83% komt uit de regio of moet er zijn Een grote omleidingsweg heeft geen zin
10
Sluipverkeer: Ochtendspits: 25 wagens Avondspits: 70 wagens Uit de verkeersonderzoek: “Het nut en noodzaak van een nieuwe verbinding wordt door middel van het kentekenonderzoek niet aangetoond” “Er is zeker ook sluikverkeer tussen de Guido Gezellelaan en de Koerselsebaan”
12
30% 11% 40% %verdeling ochtend+avondspits (3912 wagens) Meeste verkeer gaat rechtdoor over de rijksweg en Suska ↔ Koersel (70%) Een klein deel (11%) gaat Brugstraat ↔ Koersel
13
Besluit: Omleidingsweg langs het spoor heeft weinig zin Aandeel fietsen en bromfietsen Slechts 3 op 100 verplaatsingen Stel 30% met de fiets = - 680 wagens tijdens spitsuren !
14
Algemeen besluit Op basis van deze gegevens is er geen reden voor aanleg van bijkomende omleidingswegen zoals: Verbinding tussen Koolmijnlaan en Koerselsebaan Grote omleidingsweg van “mijnterreinen” tot steenweg Hasselt-Beringen Positief gevolg: Behoud van open groene ruimte Meer kansen voor fietsers en wandelaars: STOP- principe
15
Bedankt voor uw aandacht ! Vragen?
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.