Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdLeopold Cools Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Van push naar pull Door: Guido Derkx - Juni 2012 ‘Het verbinden met doelgroepen door community building’
2
OndernemendPuberbreinEnergiek|| Overtuigend Anders Even voorstellen
3
Programma ‘INSPIRE’
4
Dutchwebshark WHY HOW WHAT “We geloven dat organisaties op een andere manier met hun doel - groepen om moeten gaan” “Van push naar pull - We moeten minder zenden naar, en meer verbinden met belangrijke doelgroepen” “We creëren en activeren communities voor wervings & sales doel - einden”
5
Visie
6
Drijvers achter de visie Kosten Marktbewe ging Technologie Technologie Kosten - Schaarste - War for Talent - Houding generatie - Globalisering - Conjunctuur - Social media - Matching & assessments - Gaming - Transparantie Huidig business model recruitment bureaus (bijna) niet sustainable
7
Van visie naar propositie WHAT “We creëren en activeren communities voor recruitment & sales doeleinden” Ingrediënten lijst voor community Men neme: 1 X Community platform 1 X Interne medewerkers 1 X Externe gebruikers 1 X content 1 X webshark 1 X toegevoegde waarde 1 X sociale media integratie 1 X eerlijk employer brand
8
Waarom communities?
9
Verbind mens met mens
10
Verbind mens met werk
11
Paradigma is in de wetenschap en in de filosofie een samenhangend stelsel van modellen en theorieën die een denkkader vormen waarbinnen de ' werkelijkheid ' geanalyseerd en beschreven wordt. Paradigma verschuiving
12
‘Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hun het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is’ Max Planck - 1930
13
Wie kent dit boek?
14
Experiment Jonge dame
15
Experiment oude dame
16
4 vragen
17
17 Sociale media creëert de proactieve zoeker Vrijheid van handelen Bepaalt zelf zijn/haar ervaringen Toetst zijn/haar eigen ervaringen Wil samenwerken voor het moment Wil delen met gelijkgestemden
18
Social media “Social media is de engelse benaming voor online platformen waar de gebruikers, met geen of weinig tussenkomst van een professionele redactie de inhoud verzorgen”. Wikipedia NL
19
Social media Verandering van nieuwsbronnen en online gedrag
20
Communicatie VS. Sociale media
21
Randvoorwaarden
24
24 Sociale media verandert de interactie tussen organisaties en mensen Before brands said ‘‘I’m a great lover’’ and candidates believe it Now Candidates don’t believe that and wait for ‘‘Ei! He’s a great lover’’ said by one’s friends Then they believe it
25
Daar waar het vertrouwen is
26
HET ANDERS OMGAAN MET DE DOELGROEP IS GEEN KEUZE..... HET IS VAN STRATEGISCH BELANG!
27
HET TEAM MET DE BESTE SPELERS WINT
28
ORGANISATIES MET EEN ZWAK EMPLOYER BRAND.. KOMEN IN ZWAAR WEER TERECHT
29
ZOWEL ORGANISATIE ALS ARBEIDSMARKT WILLEN HET ANDERS
30
Een nieuwe manier van werven Ondersteund door techniek
31
betere binding doelgroep online matching & kwalificatie zowel actief als latent proces optimalisatie door synergy continue ontwikkeling interactie en kandidaat centraal online assessments openheid & transparantie maximale intergratie white label & SaaS Uitgangspunten & oplossingen
32
advertenties & push uitingen ‘werken bij’ en profilering referral en sm integratie tweezijdige communicatie en community generen voorspelende waarde en matching keten integratie Methodiek
33
WERVEN = BINDEN = Boeien = VERBINDEN
34
Facebook.com/dutchwebshark Twitter.com/dutchwebshark Guido@dutchwebshark.com www.dutchwebshark.com Deze presentatie staat op slideshare Thanks
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.