Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdJelle Lemmens Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Reinder Vrielink, February 2009 A comparative research among Dutch students in middle and higher vocational education with the Technology Acceptance Model (TAM) Reinder Vrielink, February 2009
3
De werk driehoek Reinder Vrielink, February 2009 enjoymentlearning performance
4
Reinder Vrielink, February 2009
5
NHL N= 113 FAP N = 124 Constructmeans.d.means.d.TSig. (2-tailed) Enjoyment3.72.15.52.0- 7.1p < 0.001 Ease of use5.51.96.21.7- 3.0p < 0.01 Usefulness4.92.16.41.5- 6.3p < 0.001 Behavioral intention4.41.95.81.6- 6.4p < 0.001 Reinder Vrielink, February 2009
6
Blackboard Q3 N = 46 Blackboard Q5 N = 30 ConstructMeans.d.Means.d.TSig. (2-tailed) Enjoyment 4.42.23.92.4 1.1ns Ease of use 5.42.04.62.2 1.6ns Usefulness 5.61.84.42.3 2.6p < 0.01 Behavioural intention 5.21.84.32.1 p < 0.05 Use 87505238 3.2p <0.01 Reinder Vrielink, February 2009
7
Opmerkingen Blackboard (Bb) week 10 Q5 Het nieuwe gedeelte is een handige goede verbetering. Sommige dingen niet of moeilijk te vinden. 200 plaatsen waar docenten wat neerzetten. Onoverzichtelijk Ik vind het moeilijk om de dingen die ik zoek op Bb te vinden. Bb is opzich wel nuttig, maar doordat dingen zo moeilijk te vinden zijn ontloop ik het gebruik ervan Bb werkt prima, maar docenten weten niet waar ze documenten moeten plaatsen, zo is het dus niet terug te vinden. Waar is het digitale postvak gebleven? Dat was handig maar met ons nieuwe Bb is het ineens verdwenen Je kunt niets posten als student. Erg jammer Alleen het vinden van een map die een docent heeft aangemaakt is al een drama. En roosters die niet te vinden zijn Ik vind het te omslachtig. Lastig dingen te vinden Ik vind zoeken naar onderwerpen op Bb lastig. Een zoekmachine als Google gebruik ik sneller om onderwerpen te vinden Bb was voor mij niet eenvoudig in het begin. Nu in Q5 kan ik er goed mee overweg. Het kan mijns inziens veel gebruiksvriendelijker
8
Reinder Vrielink, February 2009 Blackboard man N = 88 Blackboard vrouw N = 35 ConstructMeans.d.Means.d.TSig. (2-tailed) Enjoyment 5.71.75.22.2 1.2ns Ease of use 6.41.65.71.9 P<0.05 Usefulness 6.61.45.91.7 2.3P<0.05 Behavioural intention 5.81.65.81.4 - 0.1ns Use 1458712481 1.2ns Reinder Vrielink, February 2009
9
Blackboard P3 N = 34 Blackboard P4 N = 30 ConstructMeans.d.Means.d.TSig. (2-tailed) Enjoyment 5.32.03.92.4 2.5p<0.01 Ease of use 5.81.84.62.2 2.4p<0.01 Usefulness 6.11.64.42.3 3.6p<0.01 Behavioural intention 5.81.34.32.1 3.4p<0.01 Use 62575338 0.7ns Reinder Vrielink, February 2009
10
Contributions >50 N = 45 Contributions < 50 N = 68 ConstructMeans.d.Means.d.T Sig. (2-tailed) Enjoyment4.61.83.42.13.2p<0.01 Ease of use6.01.85.21.91.8p<0.05 Usefulness5.61.94.72.02.4p<0.05 Behavioural intention5.11.84.01.83.6p<0.001 Reinder Vrielink, February 2009
13
βNHL 1 N=113 FAP N=124 10.22 * 0.34 *** 20.44 *** 0.62 *** 30.24 ** ns 40.23 * 0.35 *** 50.53 *** 0.48 *** 60.74 *** 0.54 *** Usefulness Behavioural Intention Ease of Use Enjoyment Use 2 5 4 1 3 Evaluating students’ satisfaction of Blackboard as a learning and teaching tool
14
Reinder Vrielink, February 2009 Maak Blackboard interaktiever: ◦ Gebruik discussion board, geef feedback Eenvoudige structuur ◦ Bestanden gemakkelijker te vinden voor studenten Implementatie plan ◦ Visie ◦ Scholing ◦ Tijd Reinder Vrielink, February 2009
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.