Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdChristina Eilander Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
2
Wat is affiliate marketing? Affiliate marketing is een vorm van online marketing waarbij de adverteerder (merchant of webwinkelier) de affiliate (uitgever/webmaster) beloont voor elke bezoeker, lead of sale die hij genereerd via zijn website(s), zoekmachine of email campagne.
3
Voordelen voor een affilaite Zeer divers aanbod Inhoud gerelateerde advertenties Snel te implementeren direct inkomsten generen Het grootste voordeel voor de adverteerder is de betere vindbaarheid.
4
Snel implementeren via plug-in. Voordeel: - Nette weergave - Gemakkelijk Nadeel: - Bij een klik op het product gelijk naar de website van de adverteerder
6
Intermediair Affiliatenetwerk Eigen affiliate partnerprogramma Niet bij alle partnerprogramma’s worden website meteen goedgekeurd. Veel gaan ook na of de website wel bij hun eigen website past.
7
Een adverteerder biedt minstens de volgende onderdelen aan: Tekstlinks naar Homepage Logo’s Deeplinks Banners en buttons Aanvullend hierop kan zijn: Datafiles (vergelijkingssites) Widgets ( bijvoorbeeld verlanglijstjes) XML feeds ( onlangs toegevoegde producten, automatisch bijgewerkt) Actiemateriaal
10
Type affiliatewebsites Nieuwssites Portals Weblogs Fora Thematische sites sociale netwerken Communities Link directories Keywordsites Contentintegrators online applicaties Vergelijkingsites Mailing list
11
Affiliate Netwerk Direct Onderwerp Layout? Links Betaling (Cookies)
12
Beloningsystemen Cost Per Click Cost Per Lead Cost Per Mille Cost Per Sale
13
Stappen Plan Intern + Externe Analyse Planning Software Promotiemateriaal Testfase Pilot Uitrol Nazorg Analyse
14
De Long Tail Weblogs Themasites Linkverzamelingen
15
Technologie Cookies – Geldigheidsduur – 95 procent van mensen accepteert cookies Javascript – Meer Opties
16
SEO PageRank Clean Links – Probleem Gebruikers Voorwaarden – Nofollow
17
Misbruik Adverteerder Cookie Life Leads niet altijd omzetten in succesvolle leads (Offline) Wanneer is een lead een lead? Retourzending – Gerealiseerd Ongerealiseerd Commissie Percentage Gesjoemel Onduidelijk Commissie Structuur Slecht Trackings Mechanisme Transactie Costen Handmatige opgebouwde commissies te geven
18
Misbruik Netwerk Spookbezoeken in rekening brengen Pageview bot scripts Zie Misbruik Adverteerder
19
Conclusie Boek voor Noobs
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.