Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
1
BattleBots The school battle
2
Vakdidactische opdracht
Ontwerp een educatieve activiteit waarin je laat zien dat je het geleerde bij de PO-module onderwijsleerprocessen en het geleerde bij de module Robotica kunt integreren. Kies een onderwerp binnen het thema Robotica. Koppel dit aan de leerdoelen van de PO-lijn. Presenteer je product op een voor jou logische manier.
3
Inhoud Criteriapunten waar deze opdracht aan moet voldoen;
Korte inleiding over de opdracht; Uitleg over ons lesplan met een uitwerking van de verschillende onderdelen; Toelichting over de verwerking van het nieuwe leren; Toelichting over de verwerking van de leerstijlen van kolb; Toelichting over de verwerking van diverse leerdoelen; Ruimte voor vragen.
4
Criteria vakdidactische opdracht
koppeling naar leerdoelen van PO lijn 2.1 Koppeling aan de leerstijlen van Kolb Aansluiten bij het niveau van de leerling (MBO niv. 4) Het nieuwe leren, zelfontwikkeld Presentatie Innoverend
5
Ons Idee! Een ontwerp project met Battlebots! Doelgroep: Mbo 4e jaars.
6
Lesplan in stappen Oriëntatie Definitie Ontwerp Werkvoorbereiding
Uitvoering Oplevering Nazorg Eind battle
7
Oriëntatie De leerling Groepen vormen
Inspiratie opdoen op het internet out of the box denken De docent Voorkennis ophalen Groepsverdeling aansturen naar Kolb stijlen
8
Definitie De leerling Handmatige schetsen maken.
Materiaal keuze/waarom Beoordelingscriteria De docent Nagaan of de opdracht overgekomen Creëren van betrokkenheid
9
Ontwerp De leerling Definitief ontwerp in SolidWorks
Conceptueel denken Brainstormen in techniek De docent Als coach
10
Werkvoorbereiding De leerling
Uitzoeken of er onderdelen moeten worden gekocht i.p.v. zelf maken Werkschema, planning, materiaalstaat, gereedschappenlijst opmaken (comp. o.a. organiseren, communiceren) De docent Als coach
11
Uitvoering De leerling Competent in samenwerken
Vormgeven in de techniek Uitvoeren van techniek (comp. o.a. creativiteit, anticiperen) De docent Als coach
12
Oplevering De leerling
Presenteren van het product van oriëntatie t/m uitvoering (comp. o.a. presenteren, assertiviteit) De docent Bewaken van de criteria Proces en inhoud bespreken
13
Nazorg Klassikale evaluatie met leraar en klas
Reflectie door de leerling Eindbeoordeling door leerling, klas en leraar Vragen beantwoorden betreffende het werkstuk
14
EindBattle De Battle tegen de andere groepen Filmpje
15
Het nieuwe leren Elke leerling wil van nature leren
Motiveren / uitdagen Creëren van exploratieve leeromgeving Projectgericht leren Veel praktijkmomenten Vaardigheden; plannen structureren samenwerken taken verdelen verantwoordelijkheid dragen
16
Verwerking van Kolb De Vier Leerstijlen van Kolb
Doener - Concreet ervaren (feeling) Denker - Waarnemen en overdenken (watching) Bezinner - Abstracte begripsvorming (thinking) Beslisser - Actief experimenteren (doing)
17
Leerdoelen De leerdoelen die wij in onze les hebben toegepast zijn;
De kenmerken van het constructivisme. De rol die de docent (wij) hierin spelen. Verschillende activerende werkvormen effectief te gebruiken in de les en hiermee het leerproces van leerlingen te sturen. De leerlingen te begeleiden bij het toepassen van activerende werkvormen.
18
Vragen Elements
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.