Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdDennis Verbeke Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Visionplanner Gert Kwetters Directeur Visionplanner 12 april… Waar bent u de afgelopen 3 maanden mee druk geweest De jaarrekening toch? Wie heeft een telefoontje gehad waar blijft dat ding? Hoeveel van uw clienten heeft daarvoor gebeld… Dat u op een schatkist zit is vorige week weer bevestigt in het onderzoek van de ING bank waarin wordt aangegeven dat de accountant de belangrijkste raadgever is voor de MKB’er.
2
De schatkist U heeft cliënten
U heeft alle relevante data van het bedrijf Kortom: alles voor bedrijfseconomisch adviseren
3
Agenda Waarom graven Waar moet u naar graven Wat levert het op
Met welk gereedschap graaft u
4
Waarom graven
5
Toegevoegde waarde accountant Hoe vaak aan tafel bij uw cliënt
Bedrijfseconomisch- adviseren Hoog IB / VPB Financiering Waardering Toegevoegde waarde accountant Salarisverwerking Tussentijdse cijfers Jaarrekening Laag OB aangifte Administratie Weinig Veel IB en VPB de slingers ophangen. Hoe vaak aan tafel bij uw cliënt
6
Toegevoegde waarde accountant Hoe vaak aan tafel bij uw cliënt
Bedrijfseconomisch- adviseren Hoog IB / VPB Financiering Waardering Niet onderscheidend Onderscheidend Toegevoegde waarde accountant Salarisverwerking Tussentijdse cijfers Jaarrekening prijsdruk automatisering prijsdruk automatisering Laag OB aangifte Administratie Weinig Veel IB en VPB de slingers ophangen. W Hoe vaak aan tafel bij uw cliënt
7
U dient ook te investeren in uw relaties
U dient ook te investeren in uw relaties. Want uw client is geen melkkoe die zonder te voeden maar grga melk geeft. Waarom uw clienten niet indelen in
8
Naar wat voor de ondernemer waardevol is!
Waar moet u naar graven Naar wat voor de ondernemer waardevol is!
9
“Waar kan ik verbeteren?”
Hier bent u mee bezig Hier is de ondernemer mee bezig Jaarrekening OB Salaris Administratie IB VPB Meer omzet Meer bruto winst Meer netto winst Minder kosten Minder belasting Meer liquiditeit De ondernemersvraag: “Waar kan ik verbeteren?”
10
“Waar kan ik verbeteren?”
Benchmark met concurrenten Interne / periodiek / trends
11
“Waar kan ik verbeteren?” Benchmark
Periodiek jezelf vergelijken Benchmark jaarlijks en tussentijds Wat zijn de ontwikkelingen Waar kan ik het beter doen
12
“Waar kan ik verbeteren?” Benchmark – voorbeeld kantoor
Mail gestuurd met benchmark aanbod >150 apothekers als klant Kwartaal benchmark Cijfers cliënt naast de markt Elk kwartaal worden deze besproken Kosten: € 300 per jaar incl. 4 bezoeken In 2 weken meer dan 60 klanten In 2 weken meer dan 60 klanten!
13
“Waar kan ik verbeteren?” Benchmark – voordelen
4 keer per jaar aan tafel Zinvolle gesprekken Altijd meerwerk mee naar huis
14
“Waar kan ik verbeteren?”
Benchmark met concurrenten Interne / periodiek / trends
15
“Waar kan ik verbeteren?” Interne rapportages
Kolommenbalans is resultante Welke factoren bepalen rendement Deze factoren periodiek rapporteren
16
“Waar kan ik verbeteren?” Cliëntspecifiek
Maatwerk obv standaarden Branche templates Kennis en snel operationeel Goed presentabel voor niet-financiële mensen
17
Bedrijfseconomisch adviseren
‘Vriendschap’
18
Wat levert het op?
19
Wat levert het op? ‘Cliënten lock-in’ Meerwerk Onderscheidend vermogen
20
Met welk gereedschap graaft u?
21
Uitgangspunten De organisatie moet de voorwaarden scheppen
De mensen moeten de wil hebben Tooling Database
23
We helpen u met de change!
Visionplanner We helpen u met de change! Strategie Training Tools Benchmark data
24
“ Yes we can” U dient ook te investeren in uw relaties. Want uw client is geen melkkoe die zonder te voeden maar grga melk geeft. Waarom uw clienten niet indelen in
25
Neem de kans Gratis benchmark voor uw cliënten Kom langs
Of mail: Onderwerp: Gratis benchmark
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.