De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De ontwikkeling van de auto

Verwante presentaties


Presentatie over: "De ontwikkeling van de auto"— Transcript van de presentatie:

1 De ontwikkeling van de auto
door: Luciano Trovato Torsten van Goolen Albert Lof Stefan Butter Rick Joustra door de jaren heen

2 Hoe ontwikkelt de auto zich door de jaren heen?
Hoofdvraag Hoe ontwikkelt de auto zich door de jaren heen?

3 Deelvragen Wat was/is/wordt de brandstof van de auto?
Wat was/is de vormgeving van de auto? Wat was/is/wordt de brandstof van de auto? Wat was/is de veiligheid van de auto? Waar werd/wordt de auto voor gebruikt?

4 Wat krijgen we? Gebruik en Vermogen Veiligheid Brandstof Vormgeving

5 De Vormgeving

6 Vroeger 1900 1925 1950 1975 Grootte; niet groot, drie tot vier meter.
Grootte; niet groot, drie tot vier meter. Wielen; vier smalle wielen ver aan iedere hoek van de auto voor standvastigheid. 10 tot 20 cm breed. Deuren; in 1900 geen, in 1925 twee kleppen, en de rest twee deuren. Ramen; in 1900 geen, in 1925 één voorraam (bijna verticaalstaand), in 1950 twee vaste ramen voor en achter, en in 1975 aan vier kanten een raam. Aerodynamica; totaal geen, luchtweerstand heel slecht Vorm; heel simpel en hoekig, wat de auto langzamer maakt.

7 Heden Grootte; gemiddeld, vier tot vierenhalve meter. Wielen; brede wielen voor betere wegligging. 15 tot 25 cm breed. Deuren; driedeurs of vijfdeurs. Ramen; aan alle vier de kanten ramen in de auto verwerkt. Aerodynamica; redelijk goed. De vorm van de auto ‘geleidt’ de auto langs de wind. Vorm; wat meer uitgebreid. Er zitten meer rondingen in wat de auto sneller maakt.

8 Toekomst Zonne-energie Onbekend? Elektrisch Elektrisch (oplaadbaar) Grootte; heel verschillend, zoveel mogelijk ruimte in de auto, maar de auto zelf zo klein mogelijk. Wielen; redelijk klein, drie of vier wielen. 10 tot 20 cm breed. Deuren; een kap die open en dicht kan, of tweedeurs. Ramen; Zoveel mogelijk ramen om de coureur zo veel mogelijk te kunnnen laten zien. Aerodynamica; perfect, de auto is zoveel mogelijk gestroomlijnd. Vorm; geen rechte hoek te zien, het lijkt niet meer op de auto zoals wij die kennen.

9

10

11 Brandstof Eerste vorm van de auto: stoomrijtuig Verbrandingsmotor
Benzine motor Auto van de toekomst

12 Veiligheid De gordel Is een passief veiligheidsmiddel
Uitgevonden in 1959

13 Veiligheid De airbag Is een passief veiligheidsmiddel
Uitgevonden in 1940

14 Veiligheid De kreukelzone Is een passief veiligheidsmiddel
Uitgevondien in 1995

15 Veiligheid De antiblokkeersysteem
Is een actief veiligheidsmiddel Uitgevonden in 1976

16 Veiligheid De snow-motion
Is een actief veiligheidsmiddel Uitgevonden in 2007

17 Veiligheid De noodhamer Is een actief veiligheidsmiddel

18 Veiligheid Het bestuurders uitzicht
licht en spiegels zijn actieve veiligheidsmiddelen

19 Veiligheid De claxon Is een actief veiligheidsmiddel
Uitgevonden in 1908

20 Veiligheid De winterbanden & sneeuwkettingen
zijn actieve veiligheidsmiddelen

21 Veiligheid De kooi constructie Is een passief veiligheidsmiddel
Uitgevonden in 1951

22 Veiligheid De veiligheidsglas Is een passief veiligheidsmiddel
Uitgevonden in 1930

23 Gebruik en vermogen Vroeger alleen te betalen door de rijke.
naar familieleden. 30 km per uur. in de 2e wereldoorlog opdracht om een auto maken. 100 km uur

24 Gebruik en vermogen Nu betaalbaar. word veel gebruikt.
Naar familieleden, vakantie, winkelcentra´s spullen vervoeren. 200 km per uur. record van A. Green op in een thrust SS met een snelheid van 1227,985 km per uur

25 Gebruik en vermogen in de Toekomst de auto zal minder gebruikt worden.
mensen meer met de trein of de bus. voor extreem lange en de wat kortere afstanden. Voor minder spullen want bedrijven zullen gaan afleveren aan huis.

26 Conclusie (Beantwoorden hoofdvraag)
De ontwikkelingen van de auto qua … Brandstof Wordt steeds zuiniger Wordt schoner De motor wordt stiller Gebruik en vermogen Vroeger minder geruikt Tegenwoordig meer Vroeger vermogen lager, nu is het meer, in de toekomst nog meer Vormgeving Uiterlijk: Zo klein mogelijk Interieur: Zo groot mogelijk Aerodynamica: Aerodynamischer Veiligheid Sinds 20e eeuw Tegenwoordig beter en geautomatiseerder

27 Met Heron Een Autodealer & Garage.
Interview Met Heron Een Autodealer & Garage.

28

29 Het complete interview
Staat op onze site : ppoauto.webs.com !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

30 Bezoek ook nog onze website
ppoauto.webs.com


Download ppt "De ontwikkeling van de auto"

Verwante presentaties


Ads door Google