Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdBert Kok Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Corporatiedag 28 mei 2009
2
Van lijstwerk tot dashboard •Hoe het wasWas niet slecht •Hoe het isIs een basis •Hoe het kanKan nu ook
3
Van lijstwerk tot dashboard •V•Veel data is geen garantie voor veel informatie •L•Lijst geeft veel details maar weinig overzicht Enorme hoeveelheid antwoorden op niet gestelde vragen
4
Lijst op scherm
5
Van lijstwerk tot dashboard •Papieren lijst is niet interactief •Digitale lijst kan interactief zijn –Filteren/sorteren –Totalen –Verdiepen (downdrillen)
6
Van lijstwerk tot dashboard •Informatie in één oogopslag •Doelstellinggerichte informatie •Normen en Prestatie indicatoren (PI) •Helikopterview Informatievoorziening met hoger IQ InzichtelijkheidsQuotient
7
Vooraf Techniek moet invullend zijn dus niet leidend Een professionele camera en de special-effects crew kun je pas gebruiken bij een goed scenario
8
Waarmee starten •Data harmoniseren en standaardiseren •Opbouwen van Datawarehouse (DWH) •Éénduidigheid in gehanteerde begrippen •Analytische competenties inzetten
9
Doelstellingen •Inclusief mogelijke acties ter sturing of verbetering •Kwantificeren van mogelijk te behalen resultaat Gericht op: •Klanttevredenheid •Kostenbesparing •Verbetering aansluiting processen •Verbetering taakprofielen •Voorkomen insluipende nonchalance •Verfijning van de informatievoorziening t.b.v. •Controle bedrijfsprocessen •Procesaansturende triggers
10
Ontwikkelen dashboard Fraai ogende interface •Samenstellen doelstellinggerichte data •Relateren aan een norm •Relateren aan vorig jaar resultaten •Toepassen trendberekening •Geïntegreerde verdieping(downdrill) in de data
11
Fundamenteel beter
12
Diepteanalyse
13
Conclusie •Data standaardiseren, harmoniseren en bewaken integriteit •Motiveren van de verandercapaciteit, stellen gezamenlijk doel •Informatievoorziening maken tot essentieel onderdeel •Doelstellingen bepalen en definiëren •Bronnenboek samenstellen en up to date houden •Analytische competentie toepassen voor een juiste vertaling •Ontwikkelen toegankelijke dashboards met analysepaden •Flexibiliteit hanteren in het samenstellen van informatievoorziening •Integreren van drill down direct vanuit het dashboard
14
Van lijstwerk tot dashboard Vragen ? Voor meer informatie over de uitgebreide mogelijkheden kunt u terecht op het netwerkplein
15
Definiëren Informatiebehoefte Doel: “de afhandelingssnelheid van de reparatieverzoeken moet voor 95% binnen de plandatum liggen” wat betekent afhandelen? wat is snelheid? tussen of begin en einddatum meerekenen? alle reparatie verzoeken? wat is dat, hoe ontstaat deze? 95% van rep. verzoeken of 95% van afh.snelheid Managementinfo m.b.t. kwaliteit,
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.