Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdSuzanna Lemmens Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Stage 2 - screencast ter voorbereiding van de intake Bachelor in het onderwijs: lager onderwijs Veerle Amelinckx – febr. 2014
2
Zelfstandig functioneren in beroepscontext (Componenten van) competenties verwerven: FG1, 2, 3, 4, 5, 7, taal en attitudes. Doel stage 2
3
24/2/2014: observeren en participeren 10/3 VM: LVB indienen bij klasmentor 17/3 VM: LVB ophalen bij klasmentor + bespreken 20-28/3: stageperiode maart 7 stagedagen 28/4 VM: LVB indienen bij klasmentor 5/5 VM: LVB ophalen bij klasmentor + bespreken 7-20/5: stageperiode mei 10 stagedagen Planning
4
Participeren: samen doen Lessen/activiteiten: zie pg. 6-7-8 gids 25 lessen in maart 35 lessen in mei Verdeel verstandig! Te integreren werkvormen/activiteiten: pg. 9 Video-opdracht: raadpleeg de site en neem grondig door! Programma Gebruik de ‘specifieke aandachtspunten’ op Chamilo bij de voorbereiding van je lessen!
5
Krijg je op intake: 1 stagegids voor jou, 1 voor mentor 1 brief voor de klasmentor 1 synthesedocument voor de klasmentor Chamilo: Weekrooster Identificatiegegevens Overzicht realisering programma 1 zelfevaluatie op het einde van stage Documenten
6
Naam + ‘stage2’ + leergroep op buitenkant kaft Deel 1: Identificatiegegevens Weekroosters Observatiegegevens (beginsituatieanalyse) Alle LVB (+ bordplan, werkbladen, teksten) + TERUGBLIK! ‘Geef 8!’ Deel 2: Overzicht realisering programma Begeleidingsschrift klasmentor (moet je zelf voorzien, neem een A5-schriftje!) Begeleidingsfiches stagebegeleider Synthesedocument klasmentor Zelfevaluatie Stagemap
7
Leerkansen bieden Lesopdrachten bespreken en lessen plannen (weekrooster) Info doelstellingen, beginsituatie, leerinhoud, handleiding, … Alle LVB vooraf doornemen (dien tijdig in!) Feedback in begeleidingsschrift noteren + les nabespreken Synthesedocument invullen: in maart én in mei Begeleiding door klasmentor
8
1 ste aanspreekpunt 1 LVB per stageperiode vooraf doornemen en becommentariëren Per periode 1 lesobservatie met nabespreking (op stageschool of achteraf op campus) en begeleidingsfiche Tussentijdse feedback: daarin wordt gedifferentieerd naargelang jouw noden/al bereikte competenties (kan een gesprek zijn, kan een telefoontje zijn, kan een verslag op papier zijn, kan een mail zijn, …). Beoordelingsrapport stage: pas eind juni, in rapportbundel Begeleiding door stagebegeleider
9
De stagebegeleider bepaalt de quotering Voorwaarden om quotering te krijgen: Programma gerealiseerd- alle afspraken nagekomen Stagemap is volledig en tijdig ingediend Welke functionele gehelen worden beoordeeld? Summatieve beoordeling: 1, 2, 3, 4, 5, 7, taal, attitudes Formatieve beoordeling: 6, 8 Quoteringsnormen: zie gids pg. 13. Informeer je grondig! Competenties en indicatoren: zie synthesedoc. klasmentor Beoordeling stage
10
Respecteer indienmomenten van LVB! Les niet (degelijk) voorbereid of niet herwerkt = niet geven! Reglement en leefregels van de school / attitudes Je aanmelden bij directeur Volle dagen aanwezig zijn op je stageschool Ziekte: onmiddellijk melden (school, klasmentor, SB). Zoek inhaalmoment in overleg met klasmentor en SB. Afspraken
11
Kennismaking (indien nieuwe begeleider) Afspraken maken Diagonale doorname stagegids Mogelijkheid tot vragen stellen Intake met stagebegeleider
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.