Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
1
Wat een feest! Paul Zuijdgeest
2
Wat gaan we doen? Ervaringen delen uit het onderzoek Benchmarken
3
Verkiezing in 7 ronden Ronde 1: Vragenlijst Ronde 2: Reiscasus
Ronde 3: Vragenlijst en Marketingcasus Ronde 4: Bezoekronde Ronde 5: Jurybijeenkomst om Provinciaal Winnaars te bepalen
4
Verkiezing in 7 ronden Ronde 6: Mystery Shopper Onderzoek uitgevoerd door Store Support Ronde 7: Jurybijeenkomst om Landelijk Winnaar te bepalen
5
Na elke ronde
6
Dit jaar geen thema! Maar beoordeling op alle aspecten van
bedrijfsvoering
7
Beoordelingscriteria
Heldere strategie en uitvoering; Duidelijke doelgroepen; Heldere (verkoop)doelen; Betrokkenheid medewerkers; Innovatie; Kwaliteit van de reisadviezen;
8
Beoordelingscriteria
Marketingactiviteiten; Multichannelbeleid; Omzet en omzetstijging; Arbeidsproductiviteit (omzet per medewerker) Gemiddelde reissom per pax; Rendement/marge;
9
De deelnemers? 40% meer dan 2007! 65% deed voor het eerst mee
10
Herkomst deelnemers:
11
Kenmerken deelnemers:
Gemiddeld 4 FTE Gemiddeld 100 m2 verkoopruimte Omzet tussen € ,- en € ,-
12
Opvallende zaken
13
Opvallende zaken Het gaat goed met het reisbureau
Er is een grote “drang” om te verbeteren Er wordt steeds meer gemeten ondanks slechte informatiesystemen Nauwelijks echte focus op multichannelbeleid
14
Opvallende zaken Steeds vaker persoonlijke doelen en prestatiebeloning
En salescoaching Veel beleving in advies en offerte Steeds vaker bedrijfskleding
15
Benchmark Werken op afspraak Assortimentsbeleid Multichannel
Verzekeringen Kostprijs per boeking
16
Benchmark Aantal afspraken per week
17
Benchmark Keuze in assortiment
18
Benchmark Multichannel
19
Benchmark Verzekeringen
20
Benchmark Kostprijs per boeking ligt tussen € 120,- en € 250,-
21
Benchmark Provinciaal Winnaars
Gemiddelde omzet: € 3,5 mln Omzet per FTE: € ,- Gemiddeld rendement voor belasting: 3,3% Reissom per pax: € 693,- Omzetgroei 2006 – 2007: 15%
22
Waarom winnaars? Hebben lef en zijn innovatief
Hebben een duidelijke strategie Grote diversiteit in activiteiten Werken zeer planmatig Hebben zeer concrete doelen Passie en creativiteit Hanteren prestatiebeloning Goede financiële indicatoren
23
And the winner is ….. in 2009
24
U winnaar in 2009? Zorg voor een heldere strategie en handel daar naar
Formuleer heldere doelen Meet …………….. Onderzoek …………. Formuleer een helder multichannelbeleid Goede arbeidsproductiviteit en marge Heb lef! Durf te doen Wees creatief! Bewaak uw kwaliteit altijd!
25
Geniet van uw feestje in 2009
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.