Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
1
Bedrijfspresentatie Promavise
Vertrouwd en resultaatgericht Product en projectmanagement advies
2
Agenda Bedrijfsprofiel Visie Onze Markt Onze aanpak Portfolio
Publicaties Partners Referenties
3
Bedrijfsprofiel Dienstverlenend en klantgericht
Adviesbureau voor productmanagement en marketing Onderscheidend vermogen Pragmatische en concrete antwoorden Veel kennis en ervaring Resultaatgericht Flexibele rol Vertrouwd Werken op basis van fixed time/ fixed price Goede prijs/ kwaliteit verhouding
4
Visie Omzet vaak gebaseerd op 2 à 3 producten
Na 3 à 4 jaar verzadigt de markt Introductie van een product kost tijd …… 6 à 12 maanden Ook uitfasering kost tijd …… en geld Bedrijven hebben geen tijd voor actief productmanagement Bij Promavise is dit in goede handen! omzet jaar Product x Dienst z Product Life Cycle
5
Visie Product/ dienst ontwikkeling Financiering Prijsstrategie
Verkoop tools Communicatie Reclame Concurrentie/ Alternatieven - Business Case Ondernemingsplan Presentatie Folder/ brochure Model offerte - Verkoopacties - Marktanalyses Klanten- groepen Subsidie Juridisch - Marktonderzoek Klanttevredenheid Markt conjunctuur = Promavise expertisegebieden
6
Onze markt Overheid ICT-sector Zakelijke dienstverlening
7
Onze aanpak Fasering in tijd Doelgroep/ behoefte analyse Planning
Beheer m.b.v. CMS Definitie Onderzoek Resultaat Implemen- tatie Nazorg Beheer Adviesrapport Implementatieplan Vraagstelling Offerte Beheerplan
8
Kansen en Bedreigingen
Onze aanpak SWOT analyse Kennis/ kunde Strategie Ambities Organisatie Positie bedrijf Product/ dienst Omzet/ marge Marktaandeel Politiek Economie Sociaal Technologie Markt Concurrentie Klantgroepen Externe analyse Interne analyse Kansen en Bedreigingen (niet beïnvloedbaar) Sterktes en zwaktes (beïnvloedbaar) Onderscheidend vermogen Succes factoren Confrontatiematrix HoofdAandachts Punten (HAP) Marketingmix Uitvoeringsopties 6 marketing P’s: Product/ dienst Prijs Promotie Plaats Personeel Presentatie Keuzecriteria Actieplan SMART omschrijving Kritische succesfactoren Beheersmaatregelen PDCA- cyclus
9
Portfolio (1) Productmanagement Introductie van producten en diensten
Uitfaseren van producten en diensten “Road map” voor nieuwe releases Samenstellen van een verkoopkit Marketingmix bepalen Prijsstrategie bepalen
10
Portfolio (2) Contractmanagement Projectmanagement
Verkoopbare contracten opstellen Model contract ICT-diensten Contractonderhandelingen Inkoopcontracten opstellen Service Level Agreements Projectmanagement Programmamanagement opzetten Interim projectmanagement Implementatie trajecten Prince 2 gecertificeerd Projectplanning
11
Publicaties Televeilen als ISDN killer applicatie
Convergence and divergence in business communications Zeven digitale jaren vooruit Bereikbaar in de infolawine; brengen personal communication assistentes uitkomst? Aanleg glasvezel meer dan techniek
12
Referenties
13
© 2008 Promavise Meerburgstraat 23 2548 RX Den haag Telefoon (070)
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.