Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdMelanie Geerts Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Strategische vernieuwing door propositieontwikkeling
2
Strategisch vernieuwen
Denken Doen Analyseren Herstructureren Veranderen Verzinnen Propositie-ontwikkeling Vernieuwen
3
Propositieontwikkeling
Van idee Creatief Is het relevant, onderscheidend, geloofwaardig? Concreet Is het duidelijk? Compleet Is overal aan gedacht? Consistent Past het logisch bij elkaar? Commercieel Is het haalbaar? Consequent Is het volgehouden? Tot en met introductie
4
Een propositie combineert doelstellingen
Marketing werkt aan producten Ze werken samen aan proposities Communicatie werkt aan merken Verkoop werkt aan omzet
5
Een propositie is ideaal om te testen
Het past op één A4-tje: Na een paar interviews is direct duidelijk of het wat is. Zonder investering voor te leggen aan klanten, en aan: verkoop, klanten-service, productie, samenwerkingspartner, personeelszaken, finance, juridische zaken, accountant, reclame-bureau, Raad van Bestuur, receptioniste, trainee, logistiek, leverancier, … - Wat is het? - Voor wie is het? - Welk probleem lost het op? - Hoe werkt het precies? - Wat zijn de voordelen? - Wat is het bewijs? - Wat is het onderscheid?
6
Een propositie geeft houvast
businesscase ICT vormgeving administratie vraag en antwoordlijst kostprijs investeringen kosten en opbrengsten procedures cashflow klachtafhandeling milestones levering risico’s Productie Financieel imago verkoopargumenten Propositie mediagedrag instructie Communicatie Verkoop merk introductie internal branding targets Klant training uitingen campagnes behoefte onderzoek verkoopkanalen pilot gebruik prijs testresultaat tevredenheidmeeting insights
7
Het managen van dilemma’s
Aanpak Het managen van dilemma’s Iedereen kent dat moment met die éne goede ingeving. Maar hoe krijg je die nou op het moment dat het móet? Ideeën worden bedacht door creatieve mensen, maar beoordeeld door managers. Organisaties vragen om vernieuwing, maar verandering tast de bestaande organisatie aan.
8
Ondernemings-competenties
Een aanpak die werkt Gestructureerde processen volgen Beslissers betrekken Toetsen op merk-waardigheid Van ideeën concepten maken Klant- behoefte Ondernemings-competenties Propositie Financieel Klant Verkoop Communicatie Productie
9
Werkprincipes Teamwork: samen, in teams
Snel & efficiënt: Aanjagen en doen wat nodig is Concreet: businesscase & gedetailleerd stappenplan Resultaat: Geen rapporten, maar actie
10
Cases
11
Over Arthur Linssen Achtergrond: Vijf jaar adviseren bij VODW Marketing en tien jaar commercieel management bij Philips en Eneco: advies op basis van expertise, maar met oog voor de realiteit. Doel: Organisaties helpen nieuwe dingen te doen: Die écht werken, die klanten écht willen, en die écht passen bij de organisatie. Merkwaarden:
12
PropositionCompany Organisaties Succesvoller maken door het
Ontwikkelen en implementeren van Merk-waardige Proposities
13
‘A product is made in factory
A brand is created in the mind’ (Stephen King, WPP Group) A proposition is the combination of both
14
Arthur Linssen +31 (0) +31 (0)
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.