De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Vandaag: Hoofdpunten van behandelde stof Opbouw rapport?

Verwante presentaties


Presentatie over: "Vandaag: Hoofdpunten van behandelde stof Opbouw rapport?"— Transcript van de presentatie:

1 Vandaag: Hoofdpunten van behandelde stof Opbouw rapport?
2. Voorbeelden van conceptpresentaties Opbouw Kernboodschap begin of eind? Enthousiast teamlid Ondersteuning 3. Tentamenstof; Vragen?

2 Jullie werk tot op heden
Briefing Marketing Communicatie Marktontwikkelingen 4 marketing P’s Doelgroep Boodschap off-/ online media Propositie Cultuur Techniek/design Actuele ontwikkelingen in maatschappij, in IAM, onder de doelgroep Functionaliteiten Stijl – identiteit content Doelstellingen

3 Presenteren van je concept(en)
Briefing Werktitel Wat is het idee Per concept Hoe werkt het - Visuals - content - scenario Onderbouwing onderzoek Strategie Doelstellingen

4 3. Presentatie materiaal
- Kern vd briefing - onderzoek resultaten – Conceptmap - Strategisch model - Propositie Strategische visie Persona’s Programma format Bestaande concepten / apps Spel concept/format Functionaliteiten Moodboards Banners – ing Advertentie - posters e.d. story board Interactie ontwerp Communicatieplan Businessplan Concept identiteit Campagne voorstel Mediaplan…offline en/of online Operationeel plan Design voorstel Schermontwerpen Flowchart - wireframes User scenario  In elk geval een VISUALISATIE van het concept + CONTENT en USER SCENARIO

5 Waaraan moet je denken! Wat is interessant voor de toehoorders
Schrijf een verhaal niet voor jullie maar voor hen …maak verschil tussen doc. voor de opleiding en onderbouwing Concept!! Presentatie-strategie Wat presenteren we in welke volgorde? Wanneer en hoe presenteren we concept(en) Hoe gaan we de argumenten onderbouwen (beeld, geluid, vraag aan de zaal enz.) WAT je niet weet of niet helder hebt Beloof je niet Check professionele standaarden bij vakdocenten!  Zorg voor onderlinge afstemming en overeenstemming

6 Conceptpresentatie 1 ING Bank “concept research”
2. Van concept naar presentatie Conceptpresentatie 1 ING Bank “concept research”

7

8

9

10

11 Conceptpresentatie 1 ING Bank “extreme concepts”
2. Van concept naar presentatie Conceptpresentatie 1 ING Bank “extreme concepts”

12

13

14

15

16

17

18 Conceptpresentatie 3 Concept applicatie
2. Van concept naar presentatie Conceptpresentatie 3 Concept applicatie

19

20

21

22 Conceptpresentatie 4 Brand Bier: schermontwerpen
2. Van concept naar presentatie Conceptpresentatie 4 Brand Bier: schermontwerpen

23

24

25

26

27 AraGear Case: Sportmerk The Moving KlantDuo: Jelle en Guus
Door Andrew Karijodimedjo en René Dawson KernIAM Interactieve Media.HvA

28 Presentatie inhoud Case opdracht en Debriefing
Onderzoek: Aanpak, Resultaten Strategisch model Doelgroep: Beschrijving en Visualisatie Propositie Conceptuitwerking: Merk ID, Designvoostel Communicatieplan Creatief campagne voorstel Mediaplan: Mediavoorstel, Mediamix

29 Case opdracht Een concept bedenken voor de reclamecampagne van The Moving. The Moving te promoten. Dit concept moet een online aspect hebben (website). Andere soorten media voorstel: mobileadvertenties, posters etc. Het doel is om de naamsbekendheid en de huidige afzetmarkt te vergroten.

30 Debriefing .part1 Organisatie: The Moving
Nieuw, revolutionair, grootschalig bedrijf uit Haarlem. Maakt sportkleding specifiek voor mensen van Arabische afkomst. Eén vestiging in Nederland en 3 fabrieken in verscheidene Arabische landen. Visie The Moving staat voor Sportiviteit, modieusheid met respect voor culturele normen. Missie/doel Een moderne uitstraling voor hun organisatie creëren waarmee mensen van Arabische afkomst zich kunnen identificeren, zonder dat zij in conflict komen met culturele waarden en normen.

31 Debriefing .part2 Marketing doelstellingen en Positionering
Volgens statistieken ongeveer Arabieren in Nederland. The Motion wil bij 30% bekend zijn  ongeveer mensen, ongeacht leeftijd, sekse etc. Dit wil The Motion dus voor februari volgend jaar bereiken. Er is rekening gehouden met degenen die geen internetverbinding hebben.

32 Onderzoek aanpak Onderzoeksvragen Markt: Welke concurrenten zijn er ?
Doelgroep: Wat zijn hun interesses ? Communicatie Hoe bereik je de doelgroep ? Onderzoeksmethoden Desk Research Mondeling interview Schriftelijk interview

33 Onderzoek resultaten Analyse Markt:
Meest gedragen merken Nike, Adiddas en Puma. Doelgroep: Sportieve producten, stijlvol, goede kwaliteit, prijs mag hoog, origineel design Communicatie Via t.v. reclames, billboards, celebrities die het merk ook dragen Conclusie Met ons concept kunnen wij een origineel en stijlvol product op de markt brengen. De vraag naar iets nieuws is er,  nu een strategie bedenken hoe wij een effectief campagne kunnen voeren.

34 Strategisch model DOEL Succesvol reclamecampagne voeren –
SportkledingMarkt Concurrentieanalyse Doelgroepbepaling (Arabische) jongeren; open voor andere culturen Creatief campagne voorstel Arabian Nights (shoppen op uitnodiging) Online/print campagnes Banners op jongeren gerelateerde websites, Billboards bij bus/tramhaltes/treinstations/winkelcentra Catalogus op verschillende media Websites, Cd-rom, Collectie boek OPLOSSING Naamsbekendheid is vergroot, vertrouwen is opgebouwd en de afzetmarkt is vergroot

35 Doelgroep beschrijving
Jongeren (11-25 jaar) met een Arabische afkomst, wonend in NL. Bewust van Arabische normen en waarden, maar hebben ook een hoge interesse in de hedendaagse westerse mode. Ook andere bevolkingsgroepen zijn vrij in het dragen van Aragear.  Bevorderend voor het merk en de verkoopcijfers.  Arabische cultuur en mode beter geïntegreerd en geaccepteerd in wordt in de westerse samenleving.  Kan een Hype worden. (“Bollywood hype”)  Steeds meer Indiase elementen te zien op de catwalk in Parijs.

36 Doelgroep visualisatie

37 Propositie

38 Conceptuitwerking Merk ID .part1
Identiteit: voornamelijk Arabish, maar ook voor andere groepen. Merk Imago: sportief, modieus, respectvol, vrijheid, vrede. Product Imago: lekker zittende kleding en schoenen voor een betaalbare prijs. Users Imago: stadsmensen, sportief, modebewust, open voor andere culturen.

39 Conceptuitwerking Merk ID .part2
Identiteit: voornamelijk Arabish, maar ook voor andere groepen. Merk Imago: sportief, modieus, respectvol, vrijheid, vrede. Product Imago: lekker zittende kleding en schoenen voor een betaalbare prijs. Users Imago: stadsmensen, sportief, modebewust, open voor andere culturen.

40 Conceptuitwerking Designvoorstel website .part1

41 Conceptuitwerking Designvoorstel website .part2.1

42 Conceptuitwerking Designvoorstel website .part2.2

43 Communicatieplan Doelstellingen Kennis
Overtuiging bij klanten van goede kwaliteit product. Ons imago: sportief en modieus. Waarvoor wij staan: respect voor culture waarden. Houding Goede banden met de doelgroep ontwikkelen  duurzame vertrouwensbasis. Gedrag Meer aankopen van het merk door steeds meer nieuwe klanten te ontvangen.

44 Creatief campagne voorstel
Arabian Nights “Happy hour” shoppen via uitnodiging/afspraak. Als eerste de nieuwste collectie te koop. Speciale korting bij bepaald aantal van aankopen.

45 MediaPan Voorstel/Mix .part1
Internet Banner Doelstellingen Bereik: Websites die te maken hebben met: jongerencommunities, sport, kleding, uitgaan, school, cultuur. Mediakosten: 10 € voor 1000 bannerviews Contact: Jongeren die regelmatig tot vaak op Internet zitten. Communicatiefvermogen: hoog, bereikt een groot gedeelte van de doelgroep, vrijwel niet te vermijden.

46 MediaPlan Voorstel .part2.1
Print Advertenties

47 MediaPlan Mix .part2.2 Doelstellingen Print advertenties
Bereik: open, algemene omgevingen zoals bus/tramhaltes, treinperrons. Mediakosten: via JC Deaux, € voor 130 vlakken in winkel/stadscentra. Contact: (11-25) jongeren, die modebewust zijn, sportief, open voor andere culturen. Communicatiefvermogen: heel hoog, vrijwel onvermijdbaar, bijna de hele doelgroep kan bereikt worden

48 AraGear Case: Sportmerk The Moving KlantDuo: Jelle en Guus
Door Andrew Karijodimedjo en René Dawson KernIAM Interactieve Media.HvA


Download ppt "Vandaag: Hoofdpunten van behandelde stof Opbouw rapport?"

Verwante presentaties


Ads door Google