De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Voetgangersmodel ViSWalk

Verwante presentaties


Presentatie over: "Voetgangersmodel ViSWalk"— Transcript van de presentatie:

1 Voetgangersmodel ViSWalk
Willem Mak – Teun Immerman – Vialis bv woensdag 2 november 2011

2 Inhoud presentatie Gebruik van de modellen
Loopstromen model: de theorie erachter Uitkomsten LOS (level of service) Reistijden Intensiteiten Visualisatie Voorbeelden Amsterdam CS Buikslotermeerplein Stelling woensdag 2 november 2011

3 Gebruik van loopstromenmodel
Het model in VISSIM is gebaseerd op het ‘Social Force Model’ van Helbing. De snelheid van de voetganger is afhankelijk van de krachten van de omgeving. Om praktische redenen, is het gedrag van voetgangers vaak hiërarchisch ingedeeld in drie niveaus (Hoogendoorn, 2002) : 1e niveau: strategisch niveau (minuten tot uren) 2e niveau: tactisch niveau (seconden tot minuten) 3e niveau: operationele niveau (milliseconden tot seconden) woensdag 2 november 2011

4 Opbouw van het model Input:
Ontwerptekeningen omzetten naar 3D model in VISSIM voetgangers area’s obstakels stijgpunten Verkeerscijfers, bijvoorbeeld: Dienstregeling Metro – Bus (Stad en streekvervoer) HB-matrix voor aantallen voetgangers Routes naar de bestemmingen woensdag 2 november 2011

5 Van tekening naar model
woensdag 2 november 2011

6 Output van het model Cijfers: LOS (Level of Service)
Intensiteiten Reistijden Visualisatie geaggregeerd 2D 3D woensdag 2 november 2011

7 Output Level of Service
LOS Ped/m2 A < B < 1.076 C < 1.538 D < 3.588 E < 5.382 F > 5.382 Level of service woensdag 2 november 2011

8 Output - intensiteiten
Bijvoorbeeld: intensiteiten toetsen aan capaciteit roltrappen woensdag 2 november 2011

9 Output 2D Visualisatie Level of Service 2D model 2D geaggregeerd
woensdag 2 november 2011

10 Voorbeelden reconstructie Amsterdam CS
station Buikslotermeerplein Noord-Zuidlijn woensdag 2 november 2011

11 Van bestaand Amsterdam CS
woensdag 2 november 2011

12 Naar nieuw Amsterdam CS
woensdag 2 november 2011

13 Aanleiding Amsterdam CS
Aanleg voetgangerstunnels onder de bestaande sporen 6 bouwfases Afgesloten perrons en trappen Versmalde tunnels Hetzelfde aantal passagiers Is er voldoende ruimte op de perrons? Welke bouwvarianten scoren beter… Welke extra maatregelen moet je nemen… woensdag 2 november 2011

14 Simulatie met het voetgangersmodel van VISSIM
woensdag 2 november 2011

15 Amsterdam CS gekalibreerd 2011
woensdag 2 november 2011

16 West-tunnel stijgpunten
woensdag 2 november 2011

17 Stijgpunten West Tunnel Spoor 13-14 links
woensdag 2 november 2011

18 Film Amsterdam CS woensdag 2 november 2011

19 Amsterdam Buikslotermeerplein
woensdag 2 november 2011

20 Aanleiding: Nieuw station
Ontwerpvragen en toets: Aantal trappen, indeling en plaats van de trappen van hal naar perron Aantal OV-Chippoortjes in transfer hal woensdag 2 november 2011

21 Buikslotermeerplein woensdag 2 november 2011

22 Evaluatie op Level of Service
Conclusie: Bij 1 trap oplossing wordt LOS overschreden gedurende 4 minuten; Bij 2 trappen slechts één overschrijding van maximaal 1 minuut woensdag 2 november 2011

23 Film Buikslotermeerplein
woensdag 2 november 2011

24 Loopstroommodellen inzetbaar
Evacuatie studies - gebouwen - stadion - winkelcentra, winkelpromenades Transferstudies: - stadions - bus- trein- en airport terminals - wachtrij analyses En nog veel meer: ………………………. woensdag 2 november 2011

25 Stellingen Het effect van verplaatsingen wordt onderschat
Bij elke verplaatsing wordt ten minste één keer gelopen woensdag 2 november 2011


Download ppt "Voetgangersmodel ViSWalk"

Verwante presentaties


Ads door Google