Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdGustaaf Wauters Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Crowdfunding Door Margriet Brouwer Showroom MAMA
2
Inhoud -Wat is Showroom MAMA? -MAMA en crowdfunding -Boek: 15 jaar MAMA -Onskruid jeugdserie - Speerpunten
3
Showroom MAMA • Hedendaagse kunst • Talentontwikkeling • Presentatie • Jong publiek • Jonge kunstenaars
4
MAMA en crowdfunding • 2 projecten: • Boek 15 jaar Showroom MAMA • ONSKRUID jeugdserie
5
http://www.youtube.com/watch?v=x6B96Y- 1zdY
6
Wie is je Crowd? Drie soorten crowd: 1.Vind het project leuk 2.Vind het project belangrijk 3.Vind het project noodzakelijk
7
Herken je crowd Leuk: volgt het project op afstand, heeft regelmatig input nodig om volger te blijven. Moeilijk te activeren. Belangrijk: heeft een link met het project via werk, vrienden of familie. Volgt en doet mee als het uitkomt. Wil er iets voor terug. Noodzakelijk: Heeft een sterke binding met het project, ziet meerwaarde, kan anderen enthousiasmeren over het project
8
Een uitdaging Voor een geslaagde crowdfundingactie heb je het meest aan de groep noodzakelijk en de groep belangrijk Maar: Hoe krijg je de groep leuk naar belangrijk? En hoe transformeer je de groep belangrijk naar noodzakelijk?
9
Onze ervaringen: • 15 jaar MAMA: groep belangrijk was groter dan groep noodzakelijk • Onskruid: groep noodzakelijk was grootst Hoe zijn we daarmee om gegaan?
10
Boek 15 jaar MAMA • De groep noodzakelijk doneerde • Maar de groep belangrijk was het grootst • Alleen wat kregen ze ervoor terug?
11
ONSKRUID • De groep noodzakelijk was groot • Zij zetten zelf een veilingactie op • Ze vergrootten daarmee de andere doelgroepen • En haalden het streefbedrag
13
Wat te doen met de groepen? • Leuk: Communiceer regelmatig over de status en nodig uit • Belangrijk: Actief betrekken bij plannen en uitnodigen • Noodzakelijk: Wil het project graag verspreiden. Zorg dat zij daartoe de kans krijgen en dat ze weten welke informatie ze moeten vertellen
15
Algemene speerpunten • Draagvlak • Een gemotiveerde kerngroep is essentieel • Goede communicatie (eerlijke informatie, niet te veel, niet te weinig, gericht op de juiste doelgroep • Bedenk creatieve oplossingen indien weinig respons • Laat crowdfunding niet het enige middel tot financiering zijn
16
Vragen? margriet@showroommama.nl
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.