De Meridiaan naar de toekomst. Welkom 1. De organisatie 2. Gelijke tijden 3. Continurooster.

Verwante presentaties


Presentatie over: "De Meridiaan naar de toekomst. Welkom 1. De organisatie 2. Gelijke tijden 3. Continurooster."— Transcript van de presentatie:

1 De Meridiaan naar de toekomst

2 Welkom 1. De organisatie 2. Gelijke tijden 3. Continurooster

3 1. De Organisatie Aanleiding: - Minder kinderen - Veranderende omgeving - Bezuinigingen

4 Stappen: - Wat willen we ook al weer? - Wat gebeurt er om ons heen? - Wat is nodig/mogelijk/gewenst voor de toekomst?

5 Kernwaarden: - Gezamenlijke verantwoordelijkheid Eigen verantwoordelijkheid, ontmoeten, vragen stellen, informeren - Een geheel met delen Zichtbaar, verbinden, veilige sfeer, eigenheid - Deskundigheid en kwaliteiten Samenwerken, ieder een eigen rol, kwaliteiten kennen en benutten - Zichtbaarheid Prioriteiten, wat we doen zie je terug in de school, vorm volgt functie, concrete doelen - Samen met ouders Dialoog, heen en weer, partners

6 2 modellen

7 LK Kinderen LK LB ICT LB Zorg LB- Onderwijsk Directeur LB..

8 ICT(LB) Zorg(LB) ….(LB) LK Kinderen Bouw- coördinator (LB) Directeur Bouw- coördinator (LB) LK

9 Aan u de volgende vragen:  Wat ziet u aan ontwikkelingen om ons heen die invloed hebben op de school?  Wat zou u in de school willen zien?  Wat vindt u de kracht van de Meridiaan?

10 2. Gelijke tijden Nu: Onderbouw (1-4):ma-di-do8.30 – 12.0013.15 - 15.15 wo8.30 – 12.00 vr8.30 – 11.30 Bovenbouw (5-8):ma-di-do-vr 8.30 – 12.0013.15 – 15.15 wo8.30 – 12.15 Voorstel allen:wo8.30 – 12.15 vr8.30 – 12.00 Bovenbouw nog wel vrijdag!13.15 – 15.15

11 Consequenties  Onderbouw 45 min. Per week extra  Per schooljaar 45 x 40 = 1800 min. = 30 uur  Extra vrije dagen om die uren te compenseren = 5  Mogelijk b.v: 1 dag marge, 2 dagen in de onderbouw, 2 dagen in de bovenbouw Aandachtspunten en overwegingen vanuit u?

12 3. Continurooster Gegevens uit onderzoek: - April 2010: 60 % van de zittende ouders wil wel naar een continurooster (27 % niet, 13 % weet niet) - Dagelijks blijven tussen de 170 en 200 kinderen over - Matige tevredenheid over de huidige overblijfregeling - Nieuwe ouders meer behoefte aan continurooster

13 Consequenties  Schooldagen tot 14.45 uur  Tussen de middag 45 min. voor eten en buiten spelen  Kosten voor BSO na schooltijd nemen niet toe  Vrijwilligers nodig, die tegen vergoeding, pleinwacht doen  Kosten voor ouders ca. €35 per schooljaar, per kind  Verantwoordelijkheid, voorwaarden, begeleiding vanuit de school  Leerkrachten na schooltijd meer tijd voor overleg, voorbereiden, administratie, enz.  …….

14 Nader onderzoek Vragen aan u: - Voor- en nadelen oftewel belemmeringen en kansen verzamelen - Aandachtspunten - Denktank (teamleden en ouders); * vragen stellen aan scholen die dit proces ook gevoerd hebben * aandachtpunten uitwerken * mogelijk invoeringswijzen * goed inzicht in argumenten en gevoel bij ouders en team * tijdsinvestering ca. 40 uur?

15 Afsluiten Hoe heeft u deze avond ervaren? Dank en wel thuis!


Download ppt "De Meridiaan naar de toekomst. Welkom 1. De organisatie 2. Gelijke tijden 3. Continurooster."
Ads door Google