Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdLennert Baert Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Uitstekende organisatie en een doortimmerd marketing concept.
3
Leiders overwinnen de context,
managers bewegen mee!
4
Leiderschap Uitvoering Organisatie Strategie
5
Leiderschap Bernard Bass
6
Organisatie
7
Strategie Michael Porter
8
Uitvoering
9
Ken Blanchard
10
Ga bewust om met je tijd Richt je op duidelijke doelen Gebruik de sterke punten van jezelf en van anderen Doe eerst de belangrijkste dingen Richt je op belangrijke, effectieve beslissingen
11
Begin met het einde voor ogen Begin bij het begin
Wees proactief Begin met het einde voor ogen Begin bij het begin Denk in termen van win/win Probeer eerst te begrijpen, dan begrepen te worden Werk synergetisch Hou de zaag scherp Ga op zoek naar je eigen stem. Hoge urgentie, hoog belang Lage urgentie, hoog belang Hoge urgentie, laag belang Lage urgentie, laag belang
12
Niveau 5 leiderschap: Persoonlijke bescheidenheid en resultaatgerichtheid Ze komen vaak uit het bedrijf zelf Zorgen voor goede opvolging Het zijn werkpaarden en geen circuspaarden Ze leggen de verantwoordelijkheid voor het succes bij anderen Ze danken het succes aan geluk
13
TALENT: Waarin ben je de allerbeste
TALENT: Waarin ben je de allerbeste? Dit is meer dan een kerncompetentie. ECONOMIE: Op welke brandstof loopt jouw economische motor? PASSIE: Wat roept je hartstocht op?
14
Waar houden managers zich mee bezig?
Onderzoek van Fred Luthans naar managers: Communicatie Traditioneel management Netwerken Human Relations Management (motiveren, stimuleren) Belangrijkste factor voor succesvolle managers Belangrijkste factoren voor de effectieve manager
15
6 coördinatiemechanismen :
Onderlinge afstemming Rechtstreeks toezicht Standaardisatie van werkzaamheden Standaardisatie van resultaten Standaardisatie van bekwaamheden en kennis. Standaardisatie van normen
16
Reengineering: Het fundamenteel opnieuw bedenken en radicaal herontwerpen van bedrijfsprocessen, met als doel dramatische verbeteringen. Van jonge spelers naar Ajax 1 spelers
17
8 basisprincipes: 1. Een voorkeur voor actie 2. Dicht bij de klant 3. Ruimte voor autonomie en ondernemerschap 4. Productiviteit door middel van mensen 5. Gedreven door praktische waarden 6. Schoenmaker, blijf bij je leest 7. Simpele vorm, kleine staf 8. Tegelijk los en vast werken Excellent blijven: Buitenwereld naar binnen halen Horizontaal organiseren Ondernemerschap stimuleren
18
Alles wat we leren van fouten, zijn de kenmerken van fouten
Alles wat we leren van fouten, zijn de kenmerken van fouten. Als we iets willen leren over succes, moeten we succes bestuderen. Hoeveel procent van je tijd besteed je aan je sterke punten? Stop met de dingen waar je slecht in bent!
19
Kenniswerkers worden primair gemotiveerd door:
Autonomie Meesterschap Zingeving
20
Marketing is niet de kunst om slimme manieren te vinden om kwijt te raken wat je maakt. Het is de kunst om werkelijk waarde voor klanten te creëren.
21
Net Promoter Score (NPS):
Hoe waarschijnlijk is het dat je deze organisatie zal aanbevelen op een schaal van 0-10? Promoters Distractors Passives
22
Strategie draait vooral om de vraag: wat doe je niet?
Michael Porter
23
Niet concurrentie te lijf gaan, maar ze irrelevant maken.
25
Veranderen: Zorg voor een gevoel van urgentie Formeer een team met invloed Ontwikkel een visie en een strategie voor de verandering Communiceer breed om draagvlak te creëren Ruim obstakels voor actie uit de weg Zorg voor kortetermijnsuccessen Hou het tempo hoog Zorg voor verankering in de cultuur
27
Binnenkomende post en dingen die je moet doen
Weggooien Uitstellen: Zsm actie ondernemen Actie in je agenda zetten Minder dan 2 minuten, direct doen!
28
1 minuut doelstellingen
1 minuut complimenten 1 minuut reprimandes Feedback geven als het gedrag werkelijk plaatsvindt!
31
7 organisatietypen van Mintzberg:
Ondernemersorganisatie Machineorganisatie Professionele organisatie Gediversifieerde organisatie Innovatieve organisatie/Adhocratie Zendingsorganisatie Politieke organisatie
33
Hoofdredacteur van Elsevier, Arendo Joustra belt iedere week klanten.
34
Op zoek naar de beperkende factor en die dan verhelpen!
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.