Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdLotte Beckers Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
QAD Sales & Marketing Automation …van Lead naar Business Partner…
2
QAD Proprietary Agenda Uitdagingen voor Sales en Marketing Doelstellingen van invoering CRM De QAD Oplossing QAD Sales and Marketing Automation De Voordelen
3
QAD Proprietary De klant is Koning!!! maar… – Klanten werven en behouden wordt steeds moeilijker en kostbaarder – Klanten worden steeds veeleisender – Producten worden commodity, perfecte klantenservice is een vereiste – Bedrijfsbrede behoefte om alle aspecten van een klant te kennen Uitdagingen in klantbeheer
4
QAD Proprietary QAD Customer Management Business Intelligence Distribution ManufacturingFinancials Portals - Visibility, Access, Dashboard Acquire Plan Sell Retain Sales Force Automation Marketing Automation Collaborative Portal Distributed Order Mgmt Service/Support Mgmt Demand Mgmt Sales & Ops Planning Configurator Customer Self Service Mobile Field Service Field Engineer Scheduler Mobile Sales Contact Center Trade Management Lead Prospect Active Client Active Client Repeat Custome r Repeat Custome r Trusted Busines s Partner Trusted Busines s Partner
5
QAD Proprietary Uitdagingen voor Sales Onvoldoende inzicht in de pijplijn – Management en Sales focussen op ‘key deals’ Verloop bij verkoopmedewerkers – Waardevolle klanteninformatie gaat verloren Onvoldoende accountability in de verkooporganisatie – Volgen van status en voortgang van het verkoopproces Geen consistente methodologie voor verkoop en service Beperkt zicht op klanten – Contacthistorie, orders en offertes uit het verleden, service- informatie, status van de account – Verkoopgerelateerde informatie: concurrentie, beïnvloeders, SWOT analyse – Kwalitatieve informatie m.b.t. eisen en wensen van klanten
6
QAD Proprietary Uitdagingen Marketing Verwerken van adresbestanden en mail merge Veel kostbaar handmatig werk – Beheer van adreslijsten en leads, uitvoering van campagnes, vervullen van documentatieaanvragen – Druk op het leveren van leads aan verkoop Onvoldoende inzicht in klanthistorie en wensen – Heeft deze klant afscheid genomen van ons? – Voorkeur voor/Reactie op e-mail of brieven? – Problemen vanuit service-historie? Effectiviteit en kosten van campagnes – Hoe verloopt de conversie leads klanten?
7
QAD Proprietary Doelstellingen CRM Hogere omzet en marktaandeel, Lagere kosten – Hogere productiviteit van Marketing en Verkoop – Kortere reactietijd van Management – Toegankelijke en actuele klanteninformatie Grotere klanttevredenheid – Klanten professioneler en meer op maat bedienen – Verhoogde loyaliteit van klanten – Lagere verwervingskosten van klanten – Lagere prijselasticiteit – Hogere marges
8
QAD Proprietary Doelstellingen voor middelgrote organisaties 360° zicht op klantinformatie Inzichtelijkheid en bestuurbaarheid van verkooptrajecten en activiteiten Voldoen aan verwachtingen t.a.v. customer service en support Integratie van verkoop- en serviceactiviteiten AMR Research
9
QAD Proprietary De QAD Oplossing QAD Marketing Automation & Sales Force Automation
10
QAD Proprietary Financials Fixed Assets UCCnet Synchronization Sales and Use Tax Enhanced Controls Customer Management Marketing Automation Customer Self Service Advanced Pricing Sales Force Automation Manufacturing LeanPRO/PLUSProduction Scheduler Just In Time Sequencing Supply Chain Transportation Management EDI eCommerceSupply Visualization Warehousing Service & Support Installed Base Management Mobile Field Service Returns Repairs Warranty Enterprise Asset Management Capital Spending MRO Management Maintenance Management Analytics & Interoperability Business Intelligence Data Synchronization QXtendReporting Configurator Distributed Order Management Project Realization Management Release Management Consignment Inventory Demand Management QAD Enterprise Applications – Module Overzicht
11
QAD Proprietary QAD Sales & Marketing Automation (SAM) Ontwikkeld met productiebedrijven als uitgangspunt QAD Marketing Automation – Verbetert de efficiency van leadgeneratie – Selecteert de juiste doelgroep – Ondersteunt de uitvoering van campagnes QAD Sales Force Automation – Vergroot de efficiency van uw verkooporganisatie – Verhoogt succeskans van verkooptrajecten – Verbetert de kwaliteit van klantrelaties
12
QAD Proprietary QAD Marketing Automation
13
QAD Proprietary QAD Marketing Automation
14
QAD Proprietary QAD Sales Force Automation
15
QAD Proprietary QAD Sales Force Automation
16
QAD Proprietary QAD Sales Force Automation
17
QAD Proprietary QAD Sales Force Automation
18
QAD Proprietary QAD SAM Dashboards en Rapportage
19
QAD Proprietary QAD Mobile Sales
20
QAD Proprietary Integratie met QAD Enterprise Apps Standaard Integratie: – Artikelen – Adressen (Klanten, Eindgebruikers en Leveranciers) – Verkoopoffertes – Verkooporders – Installed Base (Centrale registratie) – Onderhoudscontracten – Meldingen (Calls) – Contractoffertes Belang van standaardintegratie – Integratiekosten van CRM applicaties bedragen 2-7x de kosten van de CRM softwarelicenties – QAD levert een lage Cost of Ownership
21
QAD Proprietary Voordelen van invoering van Sales and Marketing Automation Verbeterde efficiency en effectiviteit van de marketing- en verkooporganisatie Lagere overheadkosten in het verkoopproces Hogere verkoopmarges Betere klantrelaties Lead Prospect Active Client Active Client Repeat Custome r Repeat Custome r Trusted Business Partner Trusted Business Partner
22
QAD Proprietary Specifieke voordelen van QAD Sales and Marketing Automation QAD standaard product met solide CRM functionaliteit Internationale support Standaardintegratie met QAD Enterprise Applications
23
QAD Proprietary
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.