De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Conclaaf CD&V 31/08/2013 31/08/2013.  Wat is het nut van de markt? de markt als ontmoetingsplaats – mensen aantrekken Eerst de looks! Dan zal de economische.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Conclaaf CD&V 31/08/2013 31/08/2013.  Wat is het nut van de markt? de markt als ontmoetingsplaats – mensen aantrekken Eerst de looks! Dan zal de economische."— Transcript van de presentatie:

1 Conclaaf CD&V 31/08/2013 31/08/2013

2  Wat is het nut van de markt? de markt als ontmoetingsplaats – mensen aantrekken Eerst de looks! Dan zal de economische waarde volgen! Ons uitgangspunt!

3  http://www.youtube.com/watch?v=KXE33lgKUws  Markt is autostrade  Veel plaats die maar weinig benut wordt doordat er een onveilige situatie heerst  Gedateerde ruimte als doorweg en parking  Voorstander van een autoluwe markt ! ! ! De looks?

4   Proefproject op zich geslaagd!  Mensen blijven naar terras komen, ook al rijden er geen auto’s;  Mooi weer zorgt voor veel volk, niet de auto’s;  Middenstand speelt reeds in op de verandering: huren van badmintonraketjes bij de Plaza, zwemmen in het badje van de Tropics, … ;  Traag, slenterend fietsverkeer: zorgt voor vakantiegevoel en rust;  Enkele initiatieven maar ook niet te veel;  Voorstander opening Nieuwstraat.  Autovrije markt: ok  Looks: niet ok! Evaluatie proefproject

5   Diversiteit in interesses van mensen moet vertaald worden in de aanleg van de markt.  Markt als ontmoetingsplaats voor divers publiek.  De markt als visitekaartje voor de stad en haar inwoners.  De economische evolutie vraagt om een nieuwe markt. De markt heeft een ander nut!

6   Een “spaans” trappencomplex aan de kerk:  Trappen nodigen uit te gebruiken: afspreken met vrienden, middagpauze, aperitief, … ;  Kunnen gebruikt worden als tribune bij trouwers;  Biedt ruimte om mensen aan te spreken;  Podium voor openluchtactiviteiten (concert, paardenmarkt …). Hoe pakken we dit aan?

7  Een “Spaans” trappencomplex aan de kerk

8

9

10

11   Een platte fontein voor het stadhuis:  Speelfunctie voor kinderen;  Kan ook bedekt worden voor andere doelstellingen, bvb bij markt ;  Kenmerken van Torhouts aardewerk in verwerken;  Bruisende symbool van de stad: Torhout leeft! Hoe pakken we dit aan?

12  Een platte fontein voor het stadhuis

13

14

15   Vaste bankjes aan stadhuis:  Vrijblijvende - spontane ontmoeting tussen mensen;  Forum creëren dat mensen uitnodigt op de markt te zitten;  Stimulans om het oude stadhuis te bezoeken en te gebruiken. Hoe pakken we dit aan?

16  Vaste bankjes aan stadhuis

17   Herinrichting van stadhuis moet een open en aantrekkelijk huis worden:  Geen interieur van een toeristische infodienst  Markt als uitnodiging naar het huis van toerisme, ceremonie en economie  Organiseren van kleine initiatieven zoals Villa Bota Brugge, Vestiging lokale Torhoutse radio, JOC, Wolf in Mechelen, … Dynamische tweede thuis voor de Torhoutenaren: “Stad-thuis” Hoe pakken we dit aan?

18  Een open en aantrekkelijk huis

19  een open en aantrekkelijk huis

20   Evidentie dat de lokale economie het identiteits- kaartje is van een levende stad;  Handel en economie in verandering: http://www.youtube.com/watch?v=R_TAP0OY1Bk De toekomst begint vandaag ! Wat is het waard?

21   Traditionele locatievoordelen van stad verdwijnen;  Handelspanden zijn te duur voor stockage van uitgebreide collecties;  Mobiliteit en infrastructuur minder en minder aangepast voor grote bevoorradingen;  Meer en meer grote verkoop complexen buiten de steden;  Probleem: door vast te houden aan verkoop en stockage zullen handel naar buitengebieden verhuizen; Wat is het waard?

22   Oplossing: scheiding verkoop en stockage;  De totaal kwaliteit van de stad (sfeer, erfgoed, horeca, parken, ontspanning, … ) zal bepalen of bezoekers, passanten, toeristen, consumenten, …, komen;  De totaal kwaliteit van stad beïnvloedt de koopbeslissing /goesting van de consument;  Stockage, distributie, afhaling van gekochte producten: buiten de stad op industrieterrein. Wat is het waard?

23   Versterken van koopgedrag door moderne technologie waardoor kopen beleven wordt;  Jongeren inschakelen in dit proces: zijn vertrouwd met nieuwe technologie en zijn consumenten van de toekomst;  Events en marketing: retailers, beleidsmensen, logistiekers, projectontwikkelaars, shop designers, ICT-specialisten, …. Wat is het waard?

24   Maak van het oude stadhuis ook een creatief ontmoetings- centrum en het startpunt van economisch Torhout;  Creëer een omgeving waarin creatieve ondernemen spelenderwijs wordt aangeleerd;  Pas leegstaande winkels in deze visie: Lessen van de academie in de winkelsvitrine, lokale producten, etalage van richting mode in Torhout, promoot er Torhoutsaardewerk in, …  Leegstaande winkels moeten geen probleem zijn, maar een opportuniteit ! Wat is het waard?

25  Torhout heeft een belangrijke rol in: - Het ontwikkelen en promoten van een visie; - concreet, toekomstgericht investeren; - het zoeken naar partners die hierin willen mee- investeren. Economische handel en een afgesloten markt zijn niet in strijd met elkaar maar gaan hand in hand! Wat is het waard?

26   Proefproject geslaagd  Goed dat er reeds stappen werden ondernomen  Autoluwe markt = zorg voor onze burgers  Ons toekomstig economisch succes hangt er van af.  Een weg terug is spookrijden Conclusie


Download ppt "Conclaaf CD&V 31/08/2013 31/08/2013.  Wat is het nut van de markt? de markt als ontmoetingsplaats – mensen aantrekken Eerst de looks! Dan zal de economische."

Verwante presentaties


Ads door Google