Download de presentatie
GepubliceerdBrecht Bosman Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
2
Wie zijn wij?
3
Opleiden wijkprofessionals
Utrecht Overvecht Amsterdam Nieuw West November 2011 – juni 2012 Social media trainingen in company (4 dagdelen) Losse workshops op thema (2/3 uur) Wijkmedia Expert training (6 dagdelen) Adviesgesprekken (op maat) Online coaching (op maat)
4
Vragen vanaf de werkvloer
‘ HOE WERKT TWITTER? ’
5
Vragen vanaf de werkvloer
‘ WEET JE HOE DRUK IK BEN? MOET IK NU OOK NOG SOCIAL MEDIA ERBIJ DOEN?’
6
Vragen vanaf de werkvloer
‘ HOE MOET IK TWITTEREN ZONDER SMARTPHONE? MOOIE CONTENT MAKEN ZONDER GOEDE PC?’
7
Vragen vanaf de werkvloer
‘ HOE ZORG IK ERVOOR DAT SOCIAL MEDIA BINNEN MIJN ORGANISATIE SERIEUS GENOMEN WORDT?’
8
Vragen vanaf de werkvloer
‘ WAT MOET IK ZEGGEN DAN? EN WIE ZIT DAAR NOU OP TE WACHTEN? ’
9
Vragen vanaf de werkvloer
‘ HOE MANAGE IK SOCIAL MEDIA BINNEN MIJN WERK? ’
10
KENNIS EN SKILLS INHOUDELIJKE KENNIS EN VAARDIGHEDEN
TECHNISCHE KENNIS EN VAARDIGHEDEN STRATEGISCHE KENNIS EN VAARDIGHEDEN VISIE MINDSET EN HOUDING MOTIVATIE EN DISCIPLINE TEAM-EFFORT BINNEN EEN LERENDE ORGANISATIE
11
Inhoudelijke kennis en skills
BEINVLOEDEN ENGAGEN VISIE MINDSET DIGITALE TIJDPERK AANBOD CULTUUR WAARDE TOEVOEGEN MEDIAWIJSHEID NIEUWE MEDIA INTERNET DISCIPLINE MOTIVATIE HOUDING SOCIAL MEDIA OPVOEDING
12
Technische kennis en skills
STATUSUPDATES PLAATSEN EXERIMENTEREN TOOLS ONTDEKKEN EXERIMENTEREN OMGAAN MET TWITTER REFLECTIE CONTENT CREËREN KUNST VAN HET VINDEN VAN INFORMATIE EVENTS AANMAKEN PUBLICATIESYSTEEM OPZETTEN GROEPEN STARTEN
13
Strategische kennis en skills
BRANDING CROWDSOURCING CO-CREATIE AMBASSADEURS VERBINDEN WERKVORMEN GROEI VERBINDEN MEETBAARHEID CROWDFUNDING AANJAGEN INSPIREREN
14
MOGELIJKHEDEN SCHOLING
Trainingstrajecten (incompany, op inschrijving) Workshops op thema Online coaching Netwerkbijeenkomsten Powerworkshops VrijMiBo
15
Aan de slag Samenvatting
16
SAMENVATTING Jij bent een merk!
17
over een product, project, service of organisatie
SAMENVATTING Een merk is iemands onderbuikgevoel over een product, project, service of organisatie Gedachtes, gevoelens, verlangens EN herinneringen
18
om het werven onder 1000 mensen
SAMENVATTING Het gaat niet meer om het werven onder 1000 mensen Om vervolgens 10 mensen aan jou of aan jouw project te kunnen binden.
19
Mensen die….. Mensen die bereiken 1000 Mensen die bereiken 100
SAMENVATTING Het gaat om het bereiken van 10 Mensen die bereiken 100 Mensen die bereiken 1000 Mensen die…..
20
Engage SAMENVATTING Betrekken Boeien Betoveren Onderdompelen
Fascineren Betekenis Interesseren Geheel in beslag nemen Waarde
21
en hoe engage ik met mijn doelgroep?
SAMENVATTING Project/dienst Service Hoe creëer ik positieve ervaringen en hoe engage ik met mijn doelgroep? Media Content
22
. . . . . . . . . Verhalen vertellen SAMENVATTING Climax Climax Climax
Afloop . Motorisch moment Eindbeeld Motorisch moment Motorisch moment Introductie
23
WIE BEN JIJ? PROFILEREN PRO vs PRIVÉ
24
80/20
25
OEFENING: EEN BOEIENDE BIO
Stel jezelf de volgende vragen: Wat kenmerkt jou als persoon en als professional? Wat zijn jouw interesses? Welk beeld wil je van jezelf overbrengen? (imago) Maak een elevatorpitch voor jezelf gebaseerd op je bio
27
SUCCESFACTOREN SCHOLING
Draagvlak Affiniteit Meteen in de praktijk toepassen Duurzaam Werk verlichten ipv verzwaren Opbrengst duidelijk Beleid en randvoorwaarden goed
28
Training Wijkmedia Expert
Het trainen van professionals (betaald en vrijwillig) tot Wijkmedia Experts die buurtbewoners en collega’s kunnen begeleiden en faciliteren bij het inzetten van media* voor sociale doeleinden. *Onder media verstaan we Social Media, Multimedia (radio, video, tekst, foto) en reguliere (wijk)media (pers, krant, tv, radio)
29
Sociale inzet van media
Bewonersinitiatieven ondersteunen Bewoners verbinden en binden Interactie tussen bewoners en organisaties en tussen bewoners onderling bevorderen Bewoners activeren en te inspireren Bewoners ondersteunen Mediawijsheid en media weerbaarheid onder bewoners bevorderen
30
Uitgangspunt “De taak van de wijkprofessional is aan verandering onderhevig. In plaats van het organiseren van een aanbod aan activiteiten en diensten wordt het faciliteren, empoweren en activeren van buurtbewoners steeds belangrijker. Media levert hier een belangrijke bijdrage aan.”
31
Wijkmedia Expert Media inzetten binnen activiteiten en programma’s
Bewonersinitiatieven ondersteunen Activiteiten zichtbaar Contact leggen en bestendigen Inspireren, betrekken en activeren
32
Wijkmedia Expert Gebruik van media en media weerbaarheid bevorderen
Aanspreekpunt Adviseren Activiteiten organiseren
33
Resultaten en opbrengsten
Na de training zijn de deelnemers Wijk Media Experts en kunnen zij: Vragen over media inventariseren en beantwoorden Het media gebruik en mediavaardigheden van hun doelgroepen en collega’s onderzoeken Bewoners en collega’s adviseren en begeleiden bij het gebruik van media Projecten en activiteiten opzetten waarin mediamethodieken gebruikt worden Projecten en activiteiten opzetten die mediawijsheid en mediaweerbaarheid stimuleren Een inspirerend voorbeeld zijn voor collega’s en buurtbewoners
34
Bedankt voor je aandacht!
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.