Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdNele Willemsen Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
T USSENTIJDSE PRESENTATIE CV202D Milou Remeeus en Laurence Enting
2
AGENDA Introductie Inzichten onderzoek Idee
3
D OELGROEP Communicatie doelgroep zijn kinderen tussen de 5 en 10 jaar oud. Beïnvloedbaar en anticiperen op nieuwe uitvindingen. Marketing doelgroep zijn de ouders van de kinderen. Hiervan zijn de moeders gemiddeld tussen de 36 en 41 jaar oud. Ouders doen de daadwerkelijke aankoop.
4
O NDERWERP SPEELGOED Familiespel Zowel voor binnen en buiten Ouderwets met een moderne tint erin. Leerzaam
5
TRENDFACTOREN Technologie Kinderen beginnen steeds op een jongere leeftijd met technologie en moeten hier spelenderwijs mee leren omgaan. Cultuur en sociologie De kinderen bevinden zich in een leeftijd waarin ze veel ontwikkelen op sociaal gebied.
6
A RTIKELEN EN INFORMATIE VOOR IDEE Gezinsrapport Speelgoed gidsen o.a. Bart Smit en Intertoys Tutoraat krantenkoppen
7
Hoofdvraag - Welke trend(s) leven er op het gebied van speelgoed onder kinderen van 5 tot en met 10 jaar ? Deelvragen - Welke ontwikkelingen zijn er op het gebied van vrijetijdsbesteding. - Wat zijn de behoeftes van de doelgroep op het gebied van speelgoed?
8
ONDERZOEKSMETHODE Hoofdvraag - Welke trend(s) leven er op het gebied van speelgoed onder kinderen van 5 tot en met 10 jaar ? Beantwoord met: Deskresearch en fieldresearch Deelvragen - Welke ontwikkelingen zijn er op het gebied van vrijetijdsbesteding. Beantwoord met: Deskresearch en fieldresearch - Wat zijn de behoeftes van de doelgroep op het gebied van speelgoed? Beantwoord met: Deskresearch en fieldresearch
9
H ET IDEALE LEVEN VAN DE DOELGROEP
10
I NZICHTEN MIDDELS DESKRESEARCH Hele gezin maakt gebruik van digitale gadgets(SCP,2011) Games en digitale gadgets populairst onder kinderen Kinderen hebben uitleg van ouders nodig in: verkennen van media en gebruik van digitale gadgets Overmatig gebruik van media door kinderen is slecht voor ontwikkeling Ouders besteden meer tijd aan opvoeding: moeders 14 uur per week/vaders 6 uur per week. Vrijetijd voor ouders met jonge kinderen is afgenomen door verplichtingen
11
T RENDS SPEELGOED Speelgoed voor peuters en baby’s wordt steeds minder Speelgoedtrends zijn tegenwoordig gericht op zelfstandig spelende kinderen Speelgoed moet zijn: ecologisch, technologisch en nostalgisch Speelgoedtrends zijn afhankelijk van seizoen: zomer of winter/ buitenspelen of binnenspelen Speelgoed van vroeger komt vaak weer terug in nieuw concept Houten speelgoed blijft trend in bepaalde leeftijdscategorieën
12
K ANSEN EN BEDREIGINGEN Inspelen op technologie (trendfactor)= o Kans: technologische gadgets voor kinderen en ouders voor hele gezin familiegevoel o Bedreiging: technologische gadgets voor kinderen overmatig gebruik technologie slecht voor ontwikkeling van kinderen Inspelen op cultuur en sociologie/demografie(trendfactor)= o Kans: actief spelen speelgoed in beweging goed voor gezondheid o Bedreiging: tegenwoordig gebrek aan vrijetijd minder tijd voor speelgoed
13
I DEE Levensecht bordspel kinderen in beweging Leeftijd: 6 en ouder voor jong en oud Voor het hele gezin familiegevoel + kinderen krijgen uitleg van ouders Levensweg/ganzenbord in het echt met verschillende opdrachten nostalgie Technologische gadgets erin verwerkt trend + verkenning gadgets
14
T RENDPYRAMIDE Megatrend: digitalisering Consumertrend: nostalgie van vroeger met techniek van nu Microtrend: bordspel gespeeld met digitale gadgets
15
H AALBAARHEID Interviews met experts over speelgoedtrends Observatie doelgroep op school: kinderen 6 tot 10 jaar Korte enquêtevragen aan kinderen Feedback experts
16
B RONNEN Onze blog: http://trendscv202d.wordpress.com/http://trendscv202d.wordpress.com/ Interview met experts over speelgoed. Marketingfacts.nl Youngmarketing.nl Oudersonline.nl Rtl nieuws Sociaal en Cultureel Planbureau : Gezinsrapport 2011
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.