De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Denken in conversaties Zend, ontvang en denk in dialogen. Hoe komt mijn boodschap over? Break-out sessie Entopic.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Denken in conversaties Zend, ontvang en denk in dialogen. Hoe komt mijn boodschap over? Break-out sessie Entopic."— Transcript van de presentatie:

1

2 Denken in conversaties Zend, ontvang en denk in dialogen. Hoe komt mijn boodschap over? Break-out sessie Entopic

3 Even voorstellen

4 Sandra van Veen nl.linkedin.com/in/sandravanveen #Communicatieprofessional #Stakeholdermanagement #Verandermanagement #NLP https://twitter.com/Sandra_van_Veen

5 Joyce Datema nl.linkedin.com/in/joycedatemahttps://twitter.com/joycedatema #Online #Communicatie #webontwikkeling #communicatieadviseur #intermediair # ICT – #Business

6 Hoe komt jouw boodschap over?

7 Ben je bewust van.. • je online communicatie • geen scheiding tussen privé en werk • je rol, ook als je privé online communiceert

8

9

10

11

12

13 • De Portugese voetballer wilde met de tweet de deelnemers bedanken die meededen aan een wedstrijd waarin kinderen via leuke foto's het bezoek aan een wedstrijd konden winnen.

14 • Ik realiseer me net dat er heel wat te doen is rond mijn ondergoedlijn voor kinderen", stuurde hij. Gevolgd door de tweet: "Foute zinnen die uit hun context gerukt worden, kunnen gevaarlijk zijn, zeker voor hen die niet opletten."

15

16 • Geschreven in een stemming van ergernis en machteloosheid ­– niet als psycholoog of hoogleraar, maar gewoon als burger met idealen.

17

18

19

20

21

22

23 Denk bij het opstellen van tweets aan • Geen spelfouten, caps en uitroeptekens • Besef je wat jouw klanten en prospects verwachten en sluit hierbij qua content bij aan (Focus) • Origineel • Positief • Bescheiden • Kwaliteit boven kwantiteit: less is more

24 Denk bij het opstellen van tweets aan • Houd je tweets kort genoeg dat een ouderwetse retweet via RT @naam: mogelijk is • Voeg relevante afbeeldingen aan je tweet toe • Probeer relevant en behulpzaam te zijn • Maak geen misbruik van de DM-functie

25

26 Online denken, voelen en doen op één lijn

27 Boodschap onder de loep

28 Denken in conversaties ‘dialogue’ • Advertiser: • (1 e indruk: zichzelf bekijken in lepel) • Long time, no see, looking good • ‘see…’ • You can’t tell me you missed the billboard at timesquare, 200 foot tall decoration • Consumer: • I think you just heard me just fine • We don’t talk anymore • You’re saying, you love me, but you’re not behaving

29

30

31 Zintuigen Zien Horen Voelen Proeven Ruiken Bron: todayifoundout.com

32 Predikaten VisueelAuditiefKinestetisch BeeldAfstemmenDoen OphelderenGehoord wordenGevoel SchitterendKlinkenGrip / houvast GezichtspuntPresentatieOngevoelig KleurrijkSprakeloosSolide SchetsenZogezegdOnderdrukken VoorstellenKlankbordAanpakken UitstralingEentonigVlijmscherp FocusToehoordersVormgeven

33 Vooruitlopend op #Buitenhof. Geef de Randstad als natuurdroom op, zorg voor infrastructuur en focus je voor flora en fauna op de rest van NL Alles loslaten is mijn enige houvast" *leest gesprek Sylvia de Leur met * goed verslag, hopen dat jouw woorden gronden en het niet alleen aanhoren was..tuurlijk ben jij klankbord voor anderen!

34 En nu verder? • Bewust van onbewuste gebruik van zintuigen in je communicatie • Bekijk je eigen (geschreven) woordgebruik • Ga eens ‘ spelen’ met zinnen van jezelf en zet deze om in een andere zintuiglijke voorkeur • Wil je iedereen aanspreken? Gebruik dan zowel voelen, horen en zien - woorden

35 Eens even kijken, ja dat klinkt goed, ik heb het gevoel dat we het kunnen

36


Download ppt "Denken in conversaties Zend, ontvang en denk in dialogen. Hoe komt mijn boodschap over? Break-out sessie Entopic."

Verwante presentaties


Ads door Google