Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
1
Crossmedia Strategie en concept
2
Wat is crossmedia? “Een kruisbestuiving van verschillende media, zoals theater, film, tv, radio, print, internet, games, mobiele devices en live events…” Bron: IndyraReynaerts
3
Wat is crossmedia? “…waarbij de verschillende media mediumspecifieke betekenissen communiceren die deel uitmaken van een universeel doel” Bron: IndyraReynaerts
4
Wat is crossmedia? “Bij crossmedia-communicatie nodigt het verhaal je uit om een cross-over te maken van het ene naar het andere medium” Bron: De Haas, 2005
5
Idols
6
DE Burendag In-store Actieverpakkingen TV: commercials, shownieuws
Internet: actiesite, banners SMS Print Event Outdoor: billboards, deurschildjes
7
DE Burendag
8
DE Burendag
9
DE Burendag
10
DE Burendag
11
Waarde-toevoegend Voor het publiek: Het verhaal krijgt meer dimensies
Gebruiksgemak Meer interactie en eigen inbreng
12
Waarde-toevoegend Voor de hoofdproducent: Meer bereik
Meer contactmomenten Meer impact Kosten verschuiven van zender naar ontvanger
13
Aandachtspunten Mediumspecificiteit Storytelling Usability
Sociale media
14
Storytelling centraal
TV Internet Mobiel Print
15
Mediumspecificiteit TV: emotie, demonstratie
Radio: naamsbekendheid, opinie Print: informatie, segmentatie Internet: interactie, netwerken Mobiel: plaatsonafhankelijk, interactie
16
Crossmedia: Geen doel op zich! Een middel om betekenissen te communiceren
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.