De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Borgen in het VUCA tijdperk

Verwante presentaties


Presentatie over: "Borgen in het VUCA tijdperk"— Transcript van de presentatie:

1 Borgen in het VUCA tijdperk
het dialoogmodel als borgingsinstrument

2 V OLATILE U NCERTAIN C OMPLEX A MBIGUE

3 Studenten Examens in de beroepspraktijk 800 Leerbedrijven Afnamelocaties 1000 Examinatoren 250 Nieuwe examinatoren per jaar

4

5 Succesfactoren die bijdragen aan een goede afname en beoordeling
In onze visie op examinering staat ook de wijze waarop we met de stakeholders communiceren beschreven. We zien onze stakeholders als gelijkwaardig en als ervaringsdeskundigen die vanuit een andere rol in de keten hun bijdrage leveren. Elementen uit de visie We willen vakmanschap beoordelen. Diplomawaarde is de stip op de horizon. Dat kan in onze ogen het meest optimaal in de context van de reële beroepspraktijk. Dat helpt ons een keuze te maken binnen het dilemma authenticiteit en validiteit versus betrouwbaarheid en vergelijkbaarheid

6 We borgen steeds meer door gezamenlijk te leren
We borgen steeds meer door gezamenlijk te leren. Onderlinge afstemming is het belangrijkste organisatiemechanisme. Leren gaat van “au”! We durven toe te geven dat er zaken misgaan, benoemen die en kiezen wat we aanpakken. We borgen exemplarisch en delen de opbrengst. “Lessons learned” worden gedeeld en verwerkt in de aanpassing van processen en instrumenten. We hebben de uitspraak: ” Dat moet van de inspectie”! In de ban gedaan. We maken eigen keuzes en verantwoorden die.

7 Een calibreringsessie na een bijwoning als good practice van het dialoogmodel als borgingsinstrument
Wat doen we vooraf en erna? Ennuhhhh, zij doen het ook…..

8 Opbrengsten (en uitdagingen)
Kwaliteitsdenken bij alle stakeholders. Belang van diplomawaarde wordt gedeeld en de rol van gedegen examinering wordt gezien. Leerbedrijven spreken elkaar aan op de kwaliteit van de examinering in de beroepspraktijk. Effecten op hun eigen interne kwaliteitszorg zijn zichtbaar. Bijna alle betrokkenen zijn minimaal bewust onbekwaam. Dat zet aan tot leren en de permanente wil om te verbeteren. De PDCA-cirkel wordt volledig en blijvend geschakeld doorlopen. Een ander gevoel: Examineren kan ook leuk en leerzaam zijn. Gevoel van eigenwaarde en zelfwaardering neemt toe. De examenleverancier is positief over onze input.


Download ppt "Borgen in het VUCA tijdperk"

Verwante presentaties


Ads door Google