Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
1
Weer in de lift
2
Probleemstelling Volgens de Haagse Retailmonitor is het winkelgebied Denneweg/Frederikstraat gedaald van Plek 44 in 2013 naar Plek 53 in 2017.
3
Oorzaken Op 3 van de 5 parameters zijn we gedaald;
Iets minder klanten in het verzorgingsgebied aan de vraagkant; Minder passend winkelaanbod op basis van de gewenste behoefte en potentie ; Sterk verminderde fysieke kwaliteit openbare inrichting en uitstraling.
4
Fysieke kwaliteit Fietsenstalling (nog niet operationeel);
Afwezigheid van ondergrondse containers; Beperkte ruimte straat parkeren; Smal trottoir; Geen groen; Geen straatmeubilair; Uitstraling terras bakken horeca kan beter; Straat parkeren nu max 2 uur; Laden/lossen en vrachtvervoer nu 24/7, gewenste situatie tot max 11 uur; Chiquere signing qua straatbordjes en verlichting; Denneweg beter aansluiten evenementen omgeving Lange Voorhout.
5
Inzet vastgoed eigenaren
Gezamenlijke aanpak branchering; ambassadeurs worden van elkaar’s vastgoed; Onderzoek identiteit, branding winkelstraat; ‘Trekker’ selecteren waarmee we actief willen samenwerken; Eenduidig met PR, signing, website en evenementen naar buiten; Bereidbaarheid om aanvullend budget beschikbaar te stellen om onze gezamenlijke wensen te realiseren en commitment om dit gedurende een gehele BIZ periode te doen.
6
Inzet winkeliers Nog meer denken en doen als een ondernemer;
Vergroten zichtbaarheid en afzetmarkt van de winkel via Social Media kanalen; Onderling samenwerken met collega winkeliers ten aanzien van evenementen, start sale, cross/selling, klantenacties, shopping nights, etc.
7
Conclusie EEN WINKELGEBIED MAAK JE MET ELKAAR.
DE WINKELIERS, DE VASTGOED EIGENAREN EN DE GEMEENTE. SAMEN ZETTEN WE DE DENNEWEG WEER IN DE LIFT.
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.