Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdАлександра Бороздна Laatst gewijzigd meer dan 5 jaar geleden
1
PERSONAL BRANDING HET NUT VAN .. HOE? TIPS
Academie voor technologie, innovation & society / Digitale communicatie
2
PERSONAL BRANDING CORPORATE BRANDING PRODUCT BRANDING
Academie voor technologie, innovation & society / Digitale communicatie
3
PERSONAL BRAND
4
PERSONAL BRAND Een brand bestaat uit de verwachtingen, het beeld en de perceptie die je creëert in het hoofd van anderen wanneer zij jou (product), jouw naam of ‘logo’ zien of horen. De som van alle associaties over jou die mensen opslaan in hun brein. Bron: Tom Peters, The brand called you.
5
PERSONAL BRANDING = het effectief managen van percepties en gevoelens
= het controleren en beïnvloeden van hoe anderen jou zien Het is tijd voor jou. Jij bent de brand manager van het merk “JIJ”. Bron: Tom Peters, The brand called you.
6
WAAROM? Personeel Ondernemer INDIVIDUELE MAATSCHAPPIJ NETWERKEN
ONDERSCHEIDEN ENIGE CONSTANTE IN JE CARRIERE BEN JIJ ONLINE WERELD VIRTUAL PERSONAL BRAND Personeel Ondernemer
7
HOE? 7-STAPPENPLAN WIE BEN JIJ? WAT ZIJN JE BELANGRIJKSTE WAARDEN?
HOE WIL JE OVERKOMEN? BEPAAL JE DOELGROEP(EN) BESCHRIJF JE PERSONAL BRAND DOE WAT JE ZEGT BLIJF SCHERP -> REPUTATIE
8
1. WIE BEN JE? INTERNAL BRAND = HOE JE OVER JEZELF DENKT
WELKE STEEKWOORDEN BESCHRIJVEN JOU? IS DIT EEN MERK WAARBIJ JE JE GOED VOELT? WAT WIL JE BEREIKEN OF BETEKENEN? =AUTHENTIEK!!
9
Intelligent, nieuwsgierig, direct, ..
Eerlijk, op ontwikkeling gericht, zelfstandig, .. Doelgericht, verantwoordelijk, praktisch, ..
10
2. BELANGRIJKSTE WAARDEN
Reden waarom je geselecteerd wordt FUNCTIONELE WAARDE: WAT DOE JE? WAT KAN JE? (ikkan.nl) EMOTIONELE WAARDE: HOE DOE JE DAT? WAT IS JOUW MANIER? DUS ANDERS DAN DE REST? Reden waarom je gekozen wordt
12
3. HOE WIL JE OVERKOMEN? SAMENVATTING VAN VOORGAANDE
KIES DE STERKSTE ATTRIBUTEN, WAARDEN EN DOELEN WELK SPECIALISME? (EVT. LATER IN JE CARRIERE)
13
3. HOE WIL JE OVERKOMEN? TEST!! HOE KOM JE NU OVER?
GOOGLE JEZELF: “SANDRO VAN BEEK” (en herhaal regelmatig)
14
3. HOE WIL JE OVERKOMEN? TIP: 360 GRADEN FEEDBACK OEFENING
15
4. BEPAAL JE DOELGROEP(EN)
Werkgever of collega’s netwerk volgers referentiegroep
16
SAMENVATTING STAP 1-4 5. BESCHRIJF JE PERSONAL BRAND
17
5. BESCHRIJF JE PERSONAL BRAND
Betrouwbare Steven, boekt snel resultaat. Boekhouder? Sales man? Tekstschrijver? Vriendelijke Xandra, werkt nauwkeurig met cijfers Secretaresse? Accountant? Crediteuren? Doortastende Awinash, creatief met teksten. DTP’er? Tekstschrijver? Reclame-advies? Maak hiervan een ‘klantgerichte’ versie, die ervoor zorgt dat men meteen aan jou denkt als ze iets nodig hebben.
18
6. DOE WAT JE ZEGT DRAAG JE MERK UIT E-MAIL WEBSITE / PROFIEL / FORA /
SOCIALE MEDIA SITES MET WIE JE PRAAT / BEVRIEND BENT WIE JE VOLGT / WIE JE CITEERT OP NETWERKBIJEENKOMSTEN VISITEKAARTJES / CV ETC… ZICHTBAARHEID IN TAAL- EN WOORDGEBRUIK KLEUREN VORMEN TYPERING FOTO KLEDING ETC…
19
EXTERNAL BRAND = HOE JE JE PRESENTEERT AAN DE BUITENWERELD
IS DIT ECHT WIE JIJ BENT? IS DIT WAT JE PROJECTEERT? BEINVLOEDBAAR: WAT ZEG JE + HOE ZEG JE HET EERLIJKHEID STERKST (EN VOL TE HOUDEN)
23
7. BLIJF SCHERP VERDER ONTWIKKELEN MERKONTWIKKELING
EVENTUEEL BIJSTELLEN REPUTATIE!
25
BEGINNEN? Linkedin presentatie: up-to-date houden, vol profiel, genereer traffic naar je blog, hoger in zoekmachines Offline netwerken: networking event? Feestje? Social media geen goede starter, wel een goede conversation fininisher LIVING CV START A BLOG LINK TO PEOPLE zij zullen ook kijken en misschien teruglinken
26
TIPS Testing yourself: (de meeste zijn gratis)
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.