De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

stap 1: materiaal brainstorm associatie zintuigen innerlijke criticus loslaten opmerkzaamheid fantasie.

Verwante presentaties


Presentatie over: "stap 1: materiaal brainstorm associatie zintuigen innerlijke criticus loslaten opmerkzaamheid fantasie."— Transcript van de presentatie:

1

2

3 stap 1: materiaal brainstorm associatie zintuigen
innerlijke criticus loslaten opmerkzaamheid fantasie

4 interview je personage

5 Naam? Leeftijd? Wat is je grootste angst? Heb je die overwonnen? Wat is je slechtste eigenschap? En je beste? Als je één ding aan jezelf kon veranderen, wat zou dat zijn? Wat was je eerste gedachte vanmorgen? Wat is je goede voornemen? Wat mag ik absoluut niet over je schrijven? Waar heb je het laatst over gehuild? Uit wat voor gezin kom je? Wat zou je in een ander leven willen zijn? Wat is je grootste mislukking? Waar ben je het meest trots op? Waar schaam je je voor? Wat is je grootste geheim? Wat was je grootste teleurstelling? Heb je zelf iemand teleurgesteld? Waar heb je spijt van? Welke gebeurtenis heeft je het meest veranderd? Wat wil je per se nog doen in je leven?

6 de personages Naam: Wens/doel: Slechte eigenschap: Goede eigenschap:

7 Stap 2: structuur

8 1. Er was eens

9 1. Er was eens 2. Beginpunt

10 Er was eens Beginpunt Wens

11 Er was eens Beginpunt Wens Tegenkracht

12 Er was eens Beginpunt Wens Tegenkracht Dieptepunt

13 Er was eens Beginpunt Wens Tegenkracht Dieptepunt Verandering

14 Er was eens Beginpunt Wens Tegenkracht Dieptepunt Verandering Einde

15 De Hongerspelen 1. Er was eens een land. Sinds District 13 ervan vernietigd is, worden er elk jaar spelen gehouden in een grote arena in het Capitool: de Hongerspelen. 2. Op een dag wordt Primrose Everdeen geselecteerd om mee te doen met de Hongerspelen. Haar zus Katniss kan dit niet aan en gaat in haar plaats. 3. Wens: ze wil winnen 4: Tegenkracht: alle andere spelers, vooral de Spelmakers. 5: Dieptepunt: haar bondgenoot Rue sterft, Peeta ligt op sterven. Komt het nog goed? Katniss vindt het medicijn en Peeta geneest. Maar dan blijkt dat ze tegen elkaar moeten strijden: er kan er maar 1 winnen. 6: Verandering: Katniss en Peeta bedenken een truc om te winnen. Ze omzeilen zo de Spelmakers: de tegenkracht wordt overwonnen. 7: Einde: Ze winnen, maar de Spelmakers zijn woest. (Dit gegeven leidt tot deel 2).

16 filmpjes

17 Brainstormen Wat als? Stel je voor dat? Wie, wat, waar, waarom en hoe?
Krantenbericht / verhaal verjaardagen Eigen ervaringen + fantasie

18 Samenvatting 1. Er was eens............
2. Op een dag gebeurt er: waardoor hij ontdekt dat hij 3…..deze wens heeft: 4. Deze wens vervullen lukt niet omdat..... 5. Alles gaat mis. Het dieptepunt ziet er zo uit: 6. De HP verandert op deze manier: Nu lukt het wel. 7. Het einde ziet er zo uit

19 fiets

20 stoep - bananenschil - man

21 oog – peper

22 pak meel – niesbui

23 achtbaan – los schroefje

24 Filmpje!

25 Stap 4: finetunen

26

27

28

29 Tijd over? beantwoord een vraag (uit het kaartdoosje) namens je personage of een ander personage schrijf een samenvatting van een nieuw verhaal op basis van de dobbelstenen laat je inspireren door een foto en schrijf er een verhaal bij schrijf een vervolg(je) op een boek dat je pas gelezen hebt lees een verhaal van iemand anders schrijf namens je personage een brief aan je andere personage gebruik je laatste appje als beginzin van een kort verhaal


Download ppt "stap 1: materiaal brainstorm associatie zintuigen innerlijke criticus loslaten opmerkzaamheid fantasie."

Verwante presentaties


Ads door Google